رییس ستاد راهیان نور سپاه استان قم:

برنامه‌های راهیان نور درون استانی در قم برگزار می‌شود

«محمد رضا موحد» گفت: ویژه برنامه‌های راهیان نور درون استانی در قم در مکان‌های مرتبط با دفاع مقدس همراه با روایتگری و اجرای سرود و مداحی و سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی و غرفه‌های نمایشگاهی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ - 09March 2021

برنامه‌های راهیان نور درون استانی در قم برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «محمدرضا موحد» رئیس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و گرامیداشت فراسیدن ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که سال‌های سال باید استخراج و از آن بهره‌برداری شود.

وی افزود: راهیان نور یک ابتکار بزرگ و مهم و فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است و در واقع با توجه به آیات قرآن کریم، استقامت رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود و راهیان نور این اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگویی و اعتقاد به اینکه اگر کسی در راه خدا ایستادگی کند بدون تردید بر دشمن غلبه پیدا خواهد کرد را زنده می‌کند و می‌تواند منشا اتفاقات بزرگی در انقلاب اسلامی باشد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) تصریح کرد: راهیان نور در حقیقت نمونه بی‌بدیل از گردشگری تعالی بخش است که می‌تواند علاوه بر حفظ هویت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تحریف و فراموشی ۸ سال مجاهدت مردم ایران نیز جلوگیری کند.

وی با اشاره به تاثیرپذیری اردو‌های راهیان نور از ویروس کرونا ابراز کرد: سال ۹۸ و ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا توفیق حضور فیزیکی در یادمان‌های دفاع مقدس میسر نشد.

موحد ادامه داد: امسال تولیدات تصویری ساخته شده در روز ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در پیام رسان شاد برای دانش آموزان پخش شد و خانواده‌ها و مربیان آمادگی دفاعی نیز مخاطب این برنامه قرار گرفتند و استقبال خوبی صورت گرفت که در همین راستا حدود ۱۵۰ هزار نفر برخط و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آفلاین در استان قم این برنامه را مشاهده کردند.

وی با تشریح برنامه‌های روز راهیان نور از ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه که مزین به نام شهید می‌باشد، گفت: اجرای ویژه برنامه راهیان نور درون استانی در مکان‌های مرتبط با دفاع مقدس و روایتگری به همراه اجرای سرود و مداحی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و غرفه‌های نمایشگاهی با موضوع راهیان نور از جمله این اقدامات است که با همکاری بنیاد شهید، شهرداری، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم ادامه داد: همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در امامزاده جمال الدین توسط ناحیه بسیج شهرستان قم و بازسازی عملیات کربلای ۵ در جوار مزار مطهر شهید گمنام در مصلای پردیسان و بخش‌های خلجستان، سلفچگان و کهک توسط ناحیه امام حسن مجتبی (ع) از جمله این اقدامات می‌باشد.

وی افزود: عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و روایتگری، اجرای سرود بر سر مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان توسط مجریان راهیان نور، تجلیل از چهره‌های شاخص اردو‌های راهیان نور، حرکت کاروان‌های نمادین سرزمین‌های نور همراه با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح معابر و خیابان‌های شهر نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است که تماما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قم ادامه داد: فضاسازی محیطی در سطح شهر، پخش فیلم‌های مستند راهیان نور از سال‌های گذشته از طریق فضای مجازی و رسانه‌های استانی و فعال‌سازی پویش‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی با موضوع راهیان نور و شهدا نیز بخش دیگری از برنامه‌های روز راهیان نور تا روز شهید در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار