قهرمان گمنام جنگ+عکس

امیر سرلشکر تکاور شهید ابراهیم ثابت فرمانده شجاع و مقتدر و بی ادعای لشکر 28 کردستان متولد اسفند 1315 در تنکابن در جوانی وارد دانشکده افسری شد و پس از فارغ التحصیلی به شیراز منتقل گردید.
کد خبر: ۴۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ - 14April 2015

قهرمان گمنام جنگ+عکس

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، امیر سرلشکر تکاور شهید ابراهیم ثابت فرمانده شجاع و مقتدر و بی ادعای لشکر 28 کردستان متولد اسفند 1315 در تنکابن در جوانی وارد دانشکده افسری شد و پس از فارغ التحصیلی به شیراز منتقل گردید.

دوره عالی نظامی را در شیراز به پایان برد از همان روزهای اول جنگ به منطقه رفت, پیشنهاد سفر حج را رد کرد و تا زمان شهادت(بیش از پنج سال) بی وفقه با دشمن جنگید.

در تاریخ 65/1/31 برای بازدید از جاده عازم منطقه شد, پیچهای جاده را پشت سر می گذارند؛ به پیچ سوم که می رسند، متوجه می شوند سنگ های بزرگی وسط جاده گذاشته شده و ماشین نمی تواند عبور کند.

می ایستند و راننده و افسر پست مهندسی پیاده می شوند. ناگهان کومله ها با صورتی پوشیده به آنها نزدیک شده و می گویند تسلیم شوید آن دو نفر تسلیم می شوند اما امیر شهید این کار را نمی کند تا حرفی را که همیشه به زیردستانش می زد به پای عمل بکشاند:

نظامی کسی است که تن به اسارت ندهد

پس ازآن دو طرف شروع به تیر اندازی می کنند ماشین جیپ دیگر شبیه به آبکش شده بود دیگر تیری در تفنگ نمانده بود اما حاضر نشد دست از مبارزه بکشد و تسلیم شود پیکرش را که آوردند، گلوله هایی در سمت چپ شقیقه و در دست چپش نشسته بود و چانه اش بوسیله قنداق تفنگ، له شده بود وقتی خبر شهادتش منتشر شد، سربازانش گریه میکردند و میگفتند:یتیم شدیم

هم اکنون تیپ دو سقز از لشکر 28 کردستان، با ارتقاء سازمانی و تجهیز، بعنوان تیپ 228 مستقل سرلشکر شهید ابراهیم ثابت شناخته میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار