جانشین فرمانده کل ارتش:

یاوه‌گویی صهیونیست‌ها از روی ترس است

امیر سرتیپ دادرس در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: یاوه‌گویی صهیونیست‌ها از روی ترس است؛ زیرا از توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی شناخت دارند.
کد خبر: ۴۴۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ - 10March 2021

سرلشکر موسویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسین دارس» جانشین فرمانده کل ارتش در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره رزم مقدماتی جامع‌پذیری دانشجویان نخبه کشور (ذخیره‌های نظام) که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: اگر به خودسازی خود توجه کنیم، می‌توانیم به مراتب بالاتری که ساختن جامعه و جامعه‌سازی است، بپردازیم تا جامعه تحت ظلم نباشد.

وی افزود: اگر جمعی را می‌خواهند تحت اداره شما قرار دهند، باید مسیر درست را که جز با انسان‌سازی میسر نمی‌شود، بشناسید و به‌عنوان یک‌اقدام جهت راهنمایی دیگران حرکت کنید؛ اما اگر آمادگی لازم را نداشته باشید، نمی‌توانید راهبری را به درستی انجام دهید.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: کشور‌های منطقه که تحت سلطه استکبار هستند، در رأس این کشورها افرادی قرار دارند که با پذیرش سلطه، هم اموال کشور خود را به تاراج می‌دهند و‌ هم عزت کشورشان را از بین می‌برند؛ بنابراین دنیای قدرت با غبارآلود کردن صحنه، فضا را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا واقعیت مشخص نشود.

امیر دادرس بیان کرد: اگر می‌خواهید سهمی در عزت نظام اسلامی داشته باشید، باید تلاش خود را دوچندان کنید؛ از سوی دیگر، چنانچه تشخیص درست باشد، شناسایی دشمن هم آسان‌تر می‌شود؛ لذا در اینجا ضرورتِ داشتن بصیرت معنا پیدا می‌کند؛ به‌عنوان مثال وقتی در مصر انقلاب شد، عده‌ای بسیار ماهرانه انقلاب و حرکت انقلابی مردم مصر را مصادره کردند و این نشان می‌دهد که در جمع رهبران آن جامعه، بصیرت وجود نداشت.

این مقام عالی‌رتبه نظامی در ادامه به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: یاوه‌گویی صهیونیست‌ها از روی ترس است؛ زیرا از توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی شناخت دارند.

وی گفت: در زمانی که تحریم بودیم و‌ حتی نگذاشتند از منابع خود استفاده کنیم، ما بی‌کار ننشستیم و‌ تلاش‌های خود را افزایش دادیم که نمونه آن را در ساختن جت جنگنده مشاهده می‌کنیم؛ علاوه بر این، شناورها، رادارها و انواع موشک را حتی بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی، خودمان می‌سازیم.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: نیروی زمینی ما اکنون در لبه تکنولوژی حرکت می‌کند و در این میان اگر به عناصر قدرت توجه کنیم، سرمایه انسانی جایگاه بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود، افزود: دشمن در فضای مجازی برای تسلط بر ما برنامه‌ریزی دارد؛ به نحوی که هزاران میلیارد دلار برای کنترل اذهان و ارائه اطلاعات اشتباه و به اشتباه انداختن ما در تصمیم‌گیری‌ها هزینه کرده‌اند؛ لذا فضای مجازی از این جهت یک تهدید علیه خانواده و جامعه محسوب می‌شود.

امیر دادرس با تأکید بر لزوم قوی شدن برای حفاظت از منابع و منافع کشور خاطرنشان کرد: استکبار جهانی ما را رها نمی‌کند و تا این منابع عظیم خدادادی در کشورمان وجود دارد، استکبار چشم طمع به این منابع دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها