فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج:

آمادگی میزبانی از زائران راهیان نور به دستور ستاد ملی کرونا را داریم

سردار «عباس مطهری» گفت: اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد و رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها مشخص شود، در استان‌های میزبانی که سفر مجاز باشد، آمادگی پذیرایی از زائرانی که به صورت خانوادگی با خودروی شخصی می‌آیند را خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 10March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار عباس مطهری فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور که صبح امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، راهیان نور را جریان عظیم فرهنگی دانست و اظهار داشت: خون شهدا این جریان را تضمین کرده و هدایت می‌کند. افراد زیادی سه دهه در این زمینه خدمات زیادی انجام دادند که حاصل کوهی از زحمات و مجاهدت‌هاست و امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی افزود: هر چند کرونا دو سال این اتفاق را عقب انداخت، اما دوستداران آن هنوز پرچم را بالا نگه داشته‌اند. از سال ۱۳۷۷ این جشنواره پیوندی میان مجاهدت زائران و خادمان با هنر زد. جشنواره‌ای که همچون دفاع مقدس و راهیان نور ذاتی مردمی دارد و با همت خادمین در عرصه فرهنگی و با نقش‌آفرینی زائران رقم خورده و هفدهمین جشنواره قرار بود سال گذشته در اسفند برگزار شود که به تعویق افتاد و امسال با اینکه راهیان نور برگزار نشد، اما اختتامیه جشنواره هفدهم را برگزار کردیم و پوستر هجدهمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور را هم رونمایی می‌کنیم.

مطهری تصریح کرد: در این یک سال چندین برنامه داشتیم از جمله برگزاری راهیان نور در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان که از اوایل بهمن تا اسفند چهار میلیون نفر در شبکه شاد به صورت زنده از برنامه راهیان نور استفاده کردند و در مجموع در شبکه شاد و دیگر شبکه‌ها این آمار به ۱۶ میلیون نفر رسید.

وی به برگزاری پویش «راهیان همدل» اشاره کرد و افزود: پیشنهادی از سوی علاقمندان به راهیان نور داشتیم مبنی بر اینکه زائران هزینه‌هایی که سالیان گذشته صرف سفر راهیان می‌کردند را امسال به نیازمندان اختصاص دهند. از این رو پویش راهیان همدل راه‌اندازی شد و تا روز تولد امام حسین (ع) کار ساماندهی آن انجام می‌شود و پس از آن تا نیمه شعبان مرحله اجرایی این پویش اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد و رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها مشخص شود، در استان‌های میزبانی که سفر مجاز باشد، آمادگی پذیرایی از زائرانی که به صورت خانوادگی با خودروی شخصی می‌آیند را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها