در آستانه سالگرد شهادت سردار «مهدی باکری»؛

کتاب «شهری از اخلاص» منتشر شد

کتاب «شهری از اخلاص» در آستانه سالگرد شهادت سردار «مهدی باکری» منتشر شد.
کد خبر: ۴۴۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ - 10March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، این کتاب به شمارگان یک‌هزار جلد با مقدمه سردار سرتیپ پاسدار «عابدین خرم»، فرمانده سپاه عاشورا تدوین و منتشر شده که سرپرستی گروه تدوین آن را «مسلم اورنگی»، مسئول بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی بر عهده داشته است.

در متن مقدمه این کتاب به فلم سردار خرم آمده است:

25 اسفند ماه سالروز عروج سردار سرلشکر شهید «مهدی باکری»، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ شهید انقلاب علی و شهید دفاع مقدس «حمید باکری» را دید و جان‌ برکف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد.

درباره‌ شهید باکری فرمانده وارسته‌‌ لشکر عاشورا سخنان زیادی گفته ‌شده و مطالب گوناگونی انتشار یافته است.

مقام معظم رهبری با ذکر برخی موفقیت‌های مدیریتی شهید باکری در دوران دفاع مقدس، او را معجزه انقلاب نامیدند و کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند بر این باورند که هنوز ناگفته‌های زیادی در ابعاد توصیفی و تحلیلی شخصیت او وجود دارد که هنوز بیان ‌نشده‌اند.

یادگاران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان لشكر همیشه سرافراز عاشورا به‌خوبی گواه‌اند كه آقا مهدی باكری عزیز برای نیروها و هم‌رزمانش فقط یك فرمانده نبود، بلكه انسانی وارسته و از تعلقات دنیا رهیده بود كه لحظه ‌به ‌لحظه زندگی‌اش برای اطرافیانش درس اخلاق و اخلاص و خدایی زیستن بود.

از همین روی، رزمندگان لشكر او را نه فرمانده بلكه مراد خویش می‌دانستند و نام آقا مهدی در میان آنان شور و مجاهدت و معنویت برمی‌انگیخت.

اسناد و خاطرات آن روزها به‌خوبی گویاست كه چگونه فرماندهان عملیات و هم‌رزمان آقا مهدی در این ‌سوی دجله پشت بی‌سیم از او می‌خواستند و اصرار می‌كردند كه برگردد و او با كلام استوار خود، گویی افق‌های زیبای آن‌سوی هستی را برای هم‌رزمانش ترسیم می‌كرد.

مهدی باكری با گام‌های پرصلابت، نگاه نافذ و كلام دل‌نشین خود سرانجام دعای خود را به كرسی اجابت حق‌تعالی نشاند و خداوند، پاكیزه پذیرایش شد.

او رفت ولی از دست نرفت، بلكه به‌سان سرمایه‌ای ارزشمند و جاودانه مایه عزت و سربلندی روزافزون ایران اسلامی و سند غیرت خطه آذربایجان شد.

نام و یاد آقا مهدی همواره شور زندگی با عزت، ایمان به خدا، انگیزه خدمت به مردم و در این راه روز و شب نداشتن و سر از پا نشناختن را در وجود یاران و هم‌رزمانش زنده می‌كند.

 این مجموعه به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان تدوین و گردآوری شده است و به‌ نوبه خود از تلاش‌ها و زحمات آن مجموعه تقدیر و تشکر می‌نمایم. و امید است که این ویژه ‌نامه سرآغاز حرکتی برای شناساندن ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی آقا مهدی برای پویندگان و رهروان با اخلاصش به‌ خصوص برای نسل جدید در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار