بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز ملی راهیان نور؛

راهیان نور بستری سازنده برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم اسفند روز ملی راهیان نور بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۴۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 10March 2021

راهیان نور بستری سازنده برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم اسفند روز ملی راهیان نور بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هشت سال دفاع مقدس قصه ایستادگی و سرافرازی ملتی است که به لطف الهی از امتحان سخت و بزرگ جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی، سرافرازانه، مقتدرانه و سربلند بیرون آمد.

ملت قهرمان‌پرور ایران که ایثار و از خودگذشتگی را در مکتب امام حسین (ع) آموخت، پا در رکاب ولی امر مسلمین جهان و با توکل به خدا و تکیه بر ایمان الهی از تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز وحشیانه ظالمان مزدور و تحت حمایت آمریکای جنایتکار، دفاع کرد و مقاومت همه جانبه اش از استقلال و آزادی نظام را بر سینه تاریخ نشاند.

دفاع مقدس نقطه اوج حماسه‌های مردم ایران اسلامی است و پس از آن نیز راهیان نور که در ادامه حرکت جهادی و دینی مردم به دیار عشق و حماسه و ایثار صورت گرفت آغازی برای ادامه راه و مسیر شهدایی است که برای دفاع از آرمانها و ارزش‌های نظام، جان بر کف ایستادند و شهادت را در آغوش کشیدند.

امروز راهیان نور به عنوان میراث گرانبهای جوانان عاشق ولایت در راستای حفظ و نشر هویت ایرانی اسلامی دفاع مقدس، بستری سازنده برای انتقال فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت است که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان فتح الفتوح دیگری از انقلاب نام گرفت و در رگ تاریخ زمان جریان پیدا کرد و تحول ساز شد.

چه بسا جوانانی که از دریای معرفت راهیان نور سیراب شدند و غرق در این معجزه، پله‌های رسیدن به کمال را طی کردند و با نوشیدن جام شهادت بال در بال کبوتران هشت سال دفاع مقدس در آغوش خدا آرام گرفتند.

شهدایی که درس شهادت و مردانگی را در کلاس معنویت راهیان نور آموختند و سالها مدال خادمی شهدا را به گردن آویختند و سرانجام در این دانشگاه الهی آسمانی شدند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت روز ملی راهیان نور و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اعلام می‌دارد امروز زنده نگه داشتن این میراث و گنجینه الهی، چراغ راهی برای رسیدن به اهداف الهی و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید در فروزان داشتن آن کوشا باشیم و در شرایط ویژه کرونایی در بستر فضای مجازی با ارائه طرح و ابتکار خلاقانه و هنرمندانه، برای پاسداشت راهیان نور در راستای منویات حکیمانه مقام معظم رهبری میدان داری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار