نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تجلیل از پیشکسوتان و مبارزان انقلاب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین سید «محمد علی آل هاشم» گفت: تجلیل از پیشکسوتان و مبارزان دوران انقلاب اسلامی باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۴۴۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ - 10March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید «محمد علی آل هاشم»، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی با بیان اینکه چنین آئین‌هایی در حقیقت به نوعی امر به معروف و عمل به فرایض الهی و دینی است، افزود: مبارزان راه انقلاب، جزو کسانی هستند که اعمال صالح انجام داده و در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی اقدامات مهم و تاثیرگذاری در آن دوران خفقان رژیم  ستم شاهی به انجام رساندند.

وی قدردانی از پیشکسوتان و افراد دارای تجربه در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف را امری پسندیده برشمرد و اظهار داشت: چنین برنامه هایی بدون تردید ضمن اینکه مورد پسند جامعه است، برای نسل جوان و آینده کشور نیز دارای پیام های مشخص بوده و آثار مثبتی در الگوسازی برای آن‌ها دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آیات قرآنی و روایات دینی درباره پیشکسوتان و افراد مجرب، ادامه داد: تجلیل و اکرام چنین افرادی در تمام کشورها و جوامع دارای اهمیت است و باید آنها همواره مورد احترام قرار بگیرند، چون تکریم افراد با تجربه جزو آموزه های دینی و مذهبی ماست و از معروفات مهم به شمار می‌رود.

امام جمعه تبریز مبارزان راه انقلاب اسلامی در دوران رژیم قبلی را  کسانی توصیف کرد که در ایمان به خدا از دیگران سبقت گرفته و با عملکرد خود موجب خشنودی خداوند شدند.

وی ادامه داد: در تبریز بسیاری از افراد بودند که با الهام از  امام راحل سخت ترین شکنجه ها را متحمل شدند، اما هرگز از راهی که در پیش گرفته بودند، پشیمان نشدند که در این میان نباید از تلاش‌ها و راهنمایی‌‎های آیت الله شهید قاضی طباطبائی، آن مرد الهی و شجاع غافل شد که به راستی مثل خمینی آذربایجان عمل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار