فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق:

ایستادگی در برابر دشمن بدون روحیه شهادت ممکن نیست

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید زنده نگه داشته شود گفت: ایستادگی در برابر دشمن بدون روحیه شهادت ممکن نیست و ما از عزت و استقلال کشور با همه وجود دفاع می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ - 10March 2021

فرهنگ ایثار و شهادت باید زنده نگه داشته شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق امروز در مراسم گرامیداشت روز شهدا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، روز شهید را روز تجلیل و تکریم شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان دانست و اظهار داشتت: در همه روزهای سال باید از جان گذشتگی شهدا و جامعه ایثارگران قدردانی شود.

وی با اشاره به نام گذاری روز شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره)، افزود: امروز اگر ما در آسایش و امنیت هستیم مدیون خون پاک و مطهر شهدا هستیم و هرچه فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود، کشور و نظام ما در برابر تهدیدات بیگانگان بیمه می‌شود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید زنده نگه داشته شود، تصریح کرد: ایستادگی در برابر دشمن بدون روحیه شهادت ممکن نیست و ما از عزت و استقلال کشور با همه وجود دفاع می‌کنیم.

پرویز خاطرنشان کرد: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی جایگاه شهید را برای ما آنچنان که باید تعریف کردند، از مزار شهدا که دارالشفاء نامیدند و از خانواده‌های شهدا که بارها رهبری تأکید بر تکریم آن‌ها دارند.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدا و جانبازان، افزود: این انقلاب آنچنان مستحکم شده که از دشمن پس از ۴۲ سال کاری ساخته نیست و هر زمان به فکر نقشه‌ای شوم می‌افتد، عمق پایداری را در خانواده شهدا می‌بیند، خانواده شهدایی که دین در وجود آن‌ها نهادینه شده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با اشاره به اینکه نسل جوان امروز باید با فرهنگ ایثار آشنا شود، اضافه کرد: بزرگداشت روز شهدا نقش تاثیر گذاری در خصوص آشناسازی جوانان با فداکاری‌ها و ایثار‌گری‌ها دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان دارد چرا که شهدا نقش تاثیرگذاری در جامعه امروز دارند و باید فرهنگ شهدا بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود.

پرویز متذکر شد: شهدا با ایثارگری‌ها و رشادت‌ها و فداکاری‌های خود موجب شدند که انقلاب اسلامی در مسیر اهداف و آرمان‌های خود حرکت کند و امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد افتخارات ارزشمند کشور در سطح بین‌المللی هستیم.

وی با بیان اینکه عزت کشور حاصل تلاش شهدا و جانبازان و ایثارگران و نیروهای مسلح است که قابل مقایسه با هیچ کشوری در دنیا نیست، خاطرنشان کرد: باید همیشه نام و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و ادامه دهنده راه شهدا و انتقال دهنده راه آن‌ها به نسل‌های بعدی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها