رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا:

توان بازدارندگی کشور مرهون تدابیر امام خامنه‌ای است

سردار شیرازی گفت: توانمندی ما امروز موجب بازدارندگی در مقابل دشمن است و این در اثر اجرای فرامین ولایت است؛ لذا باید این راه را با اقتدار دنبال کنیم.
کد خبر: ۴۴۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ - 10March 2021

تدابیر مقام معظم رهبری را باید درست دریافت و عمل کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در آیین رونمایی دو جلد کتاب سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با عناوین «تبیین اندیشه و تدابیر قضایی مقام معظم رهبری» و «فرامین امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا ناظر بر رسیدگی‌های دادسرا و دادگاه‌های نظامی» اظهار داشت: نکته‌ای که همواره بر آن تاکید می‌شود این است که تدابیر مقام معظم رهبری را درست دریافت کنیم. عمق تدابیر ایشان خیلی بلند است و جوانب مختلفی دارد و باید از خدا بخواهیم که این تدابیر را هم خوب دریافت کنیم و هم در اجرای آن‌ها اهتمام بورزیم.

وی افزود: سالیان سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و تدابیر انباشته شده و جمع کردن و نگاه به این تدابیر اثر وضعی دارد.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: هرچه در تدابیر امامین انقلاب اهتمام کردیم به همان میزان موفق بودیم و اثر آن را دیدیم و هر چه غفلت کردیم به همان میزان از اهدافمان دور شدیم.

سردار شیرازی خاطرنشان کرد: متن کار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پیشگیری است و خیلی هم اثرگذار است.

وی گفت: اگر قیام حضرت امام (ره) نبود، معلوم نبود که این انقلاب چه زمانی به نتیجه می‌رسید. در آن زمان ایرانی احساس خفت می‌کرد، هیچ توانمندی از نظر نظامی نداشتیم و تمام تجهیزات از بیرون می‌آمد و به ما دیکته می‌شد؛ اما به لطف خداوند و با همت مقام معظم رهبری به وضعیتی رسیدیم که توانمندی ما امروز موجب بازدارندگی در مقابل دشمن است و این در اثر اجرای فرامین ولایت است؛ لذا باید این راه را با اقتدار دنبال کنیم.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضاییه و وظایف آن بیان کرد: آشنا کردن مردم به حقوق و مقررات خیلی مهم است و از وقوع جرایم پیشگیری می‌شود. این مسئولیت سنگین روی دوش همه به خصوص فرماندهان است. استفاده از فناوری نو بسیار کار‌ها را تسریع می‌کند، قبلا برای خدمت سربازی مراجعه داشتیم، اما در حال حاضر سیستم عمل می‌کند.

سردار شیرازی با اشاره به شخصیت سردار سپهبد شهید سلیمانی اظهار داشت: در زندگی شهید حاج قاسم دیدیم که این عزیز بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما توانست کار را به سلامت به آخر برساند که توفیق بزرگی است.

وی عنوان کرد: یکی از کار‌هایی که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح انجام می‌دهد، اجرای دقیق دستورالعمل احضار است که این دستورالعمل تا امروز خیلی مؤثر بوده و سازمان قضایی هم کار خود را که رسیدگی است، انجام می‌دهد و هم حرمت فرماندهان حفظ می‌شود.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا گفت: کار‌های شایسته زیادی می‌توان انجام داد که جرم کم شود و بخشی از کار‌ها با فرهنگ‌سازی باید انجام شود؛ اگر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود از وقوع جرایم پیشگیری می‌کند. در این زمینه انتظار از عزیزانی است که در بخش قضا فعالیت دارند تا بتوان اقداماتی اساسی‌تر انجام داد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار