مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

راهیان نور به مردمی‌ترین جریان فرهنگی تبدیل شده است

سرهنگ کریمی گفت: راهیان نور امروز به مردمی‌ترین جریان فرهنگی تبدیل شده و رمز ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس حرکت‌هایی همچون اردوهای راهیان نور است.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ - 10March 2021

راهیان نور به مردمی ترین جریان فرهنگی تبدیل شده است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جشنواره خادمان شهدا و راهیان نور استان مرکزی گفت: به برکت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سرزمین های نور روز ۲۰ اسفند به عنوان روز راهیان نور نامگذاری شده که تاکنون این روز آثار و برکات بسیار فراوانی به همراه داشته است.

کریمی اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته استقبال بی‌نظیر مردم و خصوصا جوانان از اردوهای راهیان نور این حرکت و جریان فرهنگی را تقویت کرد و امروز به مردمی‌ترین جریان فرهنگی تبدیل شده و رمز ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس حرکت‌هایی همچون اردوهای راهیان نور است.

وی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم در حوزه تبیین فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا اقدامی ماندگار و موثر انجام دهیم باید بر روی کارهای مردمی همچون راهیان نور سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی راهیان نور برای آینده جامعه و تربیت نسل جوان بسیار با اهمیت است و می‌تواند ضامن بقای فرهنگ ارزشی در جامعه باشد و لذا باید به آن توجه داشت.

کریمی افزود: امروز علی‌رغم اینکه با بیماری کرونا به عنوان یک مانع اصلی برای برگزاری راهیان نور مواجه هستیم اما باید ابتکار و خلاقیت را برای برنامه های جایگزین به میدان بیاوریم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بهره بردن از مناطق سرزمین نور و جبهه‌های معنویت یک روش نو و خلاقانه است که قطعا می تواند اثرگذاری موثری داشته باشد؛ چراکه جامعه هدف بسیار گسترده تراست و قطعا تاثیرگذاری هم بیشتر خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ایام پایانی سال برنامه‌ها محوریت خادمین شهدا دارند که به شکل خودجوش فعالیت‌هایی با رویکرد خدمت‌رسانی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات ستاد چهل سالگی دفاع مقدس تربیت راویان دفاع مقدس است که در این خصوص کارگاه‌هایی برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها