فرمانده ناجا در آیین نکوداشت روز شهید در مشهد:

کارنامه نیروی انتظامی در حوزه ایثارگری درخشان است/ مسئولان باید خادم شهدا و خانواده‌های آنان باشند

سردار حسین اشتری گفت: نیروی انتظامی با تقدیم بیش از ۱۳ هزار شهید به اسلام و انقلاب، کارنامه درخشانی در حوزه ایثارگران دارد که از این تعداد، ۸ هزار شهید مربوط به شهدای دفاع مقدس و ۵ هزار شهید مربوط به حفظ و تأمین امنیت کشور پس از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ - 10March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در آیین نکوداشت روز شهید که عصر روز چهارشنبه با حضور خانواده‌های معظم ۴۰ شهید ناجا در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی، دامنه فعالیت‌های فرهنگی بسیار محدود شده است اما مداومت بر معاشرت با خانواده‌های معظم شهدا توفیقی است که با عنایات پروردگار نصیب و روزی ما شده است.

وی افزود: شهدا راهی را برگزیدند که ارزش آن را در فرمایشات اهل‌بیت (ع) مشخص‌ شده است. شهادت بهترین نوع عاقبت‌به‌خیری است که در آن به فرموده پیشوایان دینی ما، مجاهد راه حق، جان خود را در برابر کسب رضوان الهی معامله می‌کند.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی با تقدیم بیش از ۱۳ هزار شهید به اسلام و انقلاب، کارنامه درخشانی در حوزه ایثارگران دارد که از این تعداد، ۸ هزار شهید مربوط به شهدای دفاع مقدس و ۵ هزار شهید مربوط به حفظ امنیت کشور پس از دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: در هر کشوری در عالم، سربازی که کشته راه وطن باشد، افتخار ملت است و شأن و مقام این جایگاه در ایران اسلامی به خاطر رویکردهای عقیدتی و معرفتی نظام، ارزش و شأنیت مضاعفی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه هیچ کاری در این کشور، ارزشمندتر از تأمین امنیت کشور نیست، خاطرنشان کرد: غم خانواده‌های معظم شهدا از دو جهت سخت است؛ اولاً اینکه به خاطر فراق و از دست دادن عزیز است و دوماً اینکه به قتل رسیدن این مجاهد به دست شقی‌ترین انسان‌های عالم روی‌ داده است اما صبر، آموزه پیشوایان دینی ماست و خانواده‌های شهدا در غم فراق عزیزانشان از جنس همان صبر زینب کبری (س) پس از شهادت اباعبدالله (ع) در کربلاست.

وی ادامه داد: اجر خانواده‌های شهدا کمتر از شهیدان نیست. جامعه ایثارگری کشور از مادران و پدران شهدا گرفته تا جانبازانی که سالیان سال در بستر هستند و حتی امکان انجام فرایض دینی خود را به خاطر پاسداری از آرمان انقلاب ندارند، اسوه‌هایی زنده از فرهنگ عاشورا هستند و همه مسئولان و مدیران کشور باید خود را خادم شهدا و خانواده‌های آنان بدانند.

سردار اشتری گفت: دعوت می‌کنم که خانواده‌های شهدا نسبت به اهدافی که عزیزان شهیدشان برای اقامه آن به خدمت شتافته بودند، دقت مضاعفی داشته باشند. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که شهادت مرگ تاجرانه است و دفاع از امنیت نظام اسلامی و این ملت شهیدپرور توفیقی است که در عالی‌ترین حد آن نصیب نیروی انتظامی شده و به برکت خون شهدای ناجا تأمین آن با قدرت در دستور کار قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ابراز داشت: همه‌ ساله با درگذشت تعداد زیادی از هم‌وطنان ما به دلایل گوناگون نظیر بیماری، تصادفات رانندگی و حوادث مواجه هستیم و گرچه به خاطر از دست دادن هم‌وطنان عزیزمان در سوانح گوناگون و بالأخص بیماری منحوس کرونا، غمی مضاعف بر چهره داریم اما حقیقت آن است که شهادت، مرگی نیست که عزا در پی داشته باشد و افتخار و سعادتی است که تنها نصیب شایستگان می‌شود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: در برخورد با مجرمان و تهدیدکنندگان امنیت مردم، نیروی انتظامی مسامحه و سازش با هیچ‌کس ندارد. مسئولیت ما در قبال شهدا این است که بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در این مسیر ثابت‌قدم بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار