امام جمعه دشتستان:

ماه‌های رجب، شعبان و رمضان نزد انبیاء ارزش و قداست خاصی دارد

حجت الاسلام «حسن مصلح» گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در نزد انبیاء ارزش و قداست خاصی دارد و شیعیان خویش را نیز دعوت به مراقبت از این سه ماه پیش رو می‌ کردند.
کد خبر: ۴۴۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ - 10March 2021

ماه‌ه رجب، شعبان و رمضان نزد انبیاء ارزش و قداست خاصی داردبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حسن مصلح» امام جمعه برازجان امروز در دیدار با کارشناسان حوزه ستادی معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان، اظهار داشت: انسان‌ها در ماه رجب و شعبان به خودسازی می‌پردازند تا با آمادگی کامل روحی و اعتقادی، ماه مبارک رمضان را درک کنند.

وی گفت: این ماه‌ها در نزد انبیاء ارزش و قداست خاصی دارد و شیعیان خویش را نیز دعوت به مراقبت از این سه ماه پیش رو می‌کردند.

امام جمعه دشتستان امور تربیتی را صدقه جاریه و باقیات و صالحات شهیدان رجایی و باهنر اعلام کرد و افزود: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی تاسیس نهاد‌های قرآنی، فرهنگی، پرورشی و تربیتی می‌باشد که زمینه تربیت اسلامی را در جوانان فراهم کرده است.

مصلح فعالیت‌های قرآن در سطح کشور را خوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: امروزه شاهد آن هستیم که مؤسسات مختلفی در کشور به رسالت خود در زمینه رساندن پیام قرآن به مردم و قرآن دوستان فعالیت می‌کنند و در طول سال با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف قرآنی کمک شایانی برای پیشبرد اهداف جامعه قرآنی برداشته‌اند.

امام جمعه دشتستان آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد رسمی تعلیم و تربیت در کشور دانست و گفت: با توجه به نام این وزارت خانه هم کار آموزش و هم پرورش و تربیت را بر عهده دارد.

وی فلسفه بعثت انبیاء را تعلیم و تربیت انسان عنوان کرد و افزود: در بیشتر آیات قرآن تزکیه بر تعلیم مقدم آمده است که نشان از اهمیت تزکیه و پرورش می‌باشد و مهمترین رسالت پیامبران هم تربیت و ساختن انسان‌ها بوده است.

امام جمعه دشتستان اهمیت تعلیم و تربیت در دوره‌های کنونی را چندبرابر عنوان کرد و بیان داشت: در گذشته رسانه‌های تاثیرگذار محدود بود و فرزندان بیشتر تحت تاثیر والدین و معلمان و یا شرکت در برنامه‌های مختلف در مساجد می‌گرفتند، ولی امروزه گسترش رسانه‌ها خطراتی را برای آنان فراهم کرده است.

مصلح خاطرنشان کرد: امسال هم بخاطر غیرحضوری بودن مدارس این فرصت برای دانش آموزان بیشتر فراهم شده تا بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی بگذرانند و اینجا باید تلاش و فعالیت معلمان به روزتر و بیشتر شود و جلوی انحراف دانش آموزان را بگیرند.

وی گفت: ما وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌ها و استعداد‌های خود استفاده نمائیم و با توجه به اینکه انسان فطرت خداجویی دارد، دانش آموزان را از طریق همین فضا‌ها به سوی خداجویی و دوست داشتن ارزش‌ها رهنمون و هدایت کنیم.

امام جمعه دشتستان مهمترین روش و شیوه را اخلاص در عمل عنوان کرد و گفت: کار‌هایی که از روی اخلاص باشند قطعاً تاثیرگذاری بیشتری دارد و بهتر جوانان را جذب می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها