بازخوانی/ سخنگوی ناجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«خواهش و تمنا» در مواجهه با مجرمان اثری ندارد/ پلیس با اراذل و اوباش قاطعانه برخورد می‌کند

سردار حاجیان گفت: ناجا با اراذل و اوباش و کسانی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، بر اساس قانون، قاطعانه برخورد می‌کند
کد خبر: ۴۴۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱ - 11March 2021

«خواهش و تمنا» در مواجهه با مجرمان اثری ندارد/ پلیس با اراذل و اوباش قاطعانه برخورد می‌کندسردار «مهدی حاجیان» سخنگوی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: برخورد با اراذل و اوباش و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در برخورد با کسانی که به دنبال خدشه وارد کردن به امنیت هستند، هیچ‌گاه کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه قانون این اجازه را به پلیس داده که با اراذل و اوباش برخورد جدی داشته باشد، افزود: هدف پلیس برخورد با کسانی است که دست به سلاح سرد و گرم می‌برند و به ناموس، مال و آزادی مردم حمله و تجاوز می‌کنند.

سردار حاجیان با اشاره اینکه قانون درباره سرقت، زورگیری و... جرم‌انگاری کرده است و آن را مصداق محارب می‌داند، گفت: ماهیت رسیدگی به این جرائم بر عهده دستگاه قضاست و نیروی انتظامی بر اساس اختیارات قانونی در جرائم مشهود قاطعانه در محل حاضر می‌شود و پس از دستگیری مجرمین، آن‌ها را تحویل مراجع قضایی می‌دهد.

وی درباره نحوه عمل نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و دستگیری مجرمین عنوان کرد: آنچه در ماده ۱۵۲ آمده این است که عمل مأمور با خطر ارتکابی متناسب باشد؛ کسی را که سلاح سرد در دست دارد، نمی‌توان با «لطفاً» و «خواهشاً» از عملش بازداشت.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: مأموران ناجا با حضور در صحنه جرم پس از تذکر به مجرم عمل خود را با صحنه متناسب می‌کنند؛ پلیس قاطعانه با مجرم برخورد خواهد کرد و برخورد پلیس متناسب با قانون خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار