رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی ماست

مریم مجتهدزاده گفت: جنگ نرم که نتیجه توطئه‌های دشمنان است در حقیقت به دنبال آن است که پایه‌های اعتقادی ما را سست کند.
کد خبر: ۴۴۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 11March 2021

مجتهدزاده: دشمن در جنگ نرم به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی ماستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش هم‌بال خاطرات «پروانه» پرستاران، امدادگران، نجاتگران، همسران شهدای امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعیت هلال احمر برگزار شد.

مجتهدزاده در این مراسم اظهار داشت: قبل از انقلاب وقتی رشادتها، شهادت و صبوری دوران صدر اسلام برای ما نقل می‌شد ما فکر می‌کردیم داستانی واقع شده، الان هم همین است اگر شرایط مکانی و زمانی مقطع تاریخی دفاع مقدس را مورد بررسی قرار ندهیم به عمق فداکاری و حماسه آن دوران که موجب تقویت و تثبیت پایه‌های نظام و انقلاب شد، نمی‌رسیم.

وی افزود: برای درک آن دوران باید یک نگاه تحلیلی داشته باشیم، اگر جوان‌های ما مثل یک سد و سپر مستحکم در مقابل رژیم بعثی و مرتجعین منطقه که با همه امکاناتشان وارد میدان شده بودند که ما را به شکست برسانند قرار نمیگرفتند، این پیروزی حاصل نمی‌شد. تحلیل صدام وقتی به کشور حمله کرد این بود که در عرض سه روز خوزستان و در عرض یک هفته تهران را می‌گیرد. ولی علی رغم نوپا بودن انقلاب آنچه که مانع تحقق آن شد حضور مردم و اقتدار رهبری بود.

مجتهدزاده گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هر قیام و هر خیزشی وابسته به شرق و به غرب بوو، ولی انقلاب ما یک نوآوری بود و یک مدل جدید مدیریتی را در عرصه‌های جهانی معرفی کرد؛ طبیعی است که شرق و غرب هم آن را بر نمی‌تابیدند.

وی به رسالت پیشکسوتان آن دوران اشاره کرد و گفت: تکلیف کسانی که در آن دوران به عنوان رزمنده در جنگ سخت پیروز میدان بودند این است که الان نیز در جنگ نرم، آن تجارب و از خودگذشتگی‌هایی که در ان دوران داشتند را به جوانمان منتقل کنند.

مجتهدزاده با تاکید بر لزوم انتقال مسائل و مباحث اخلاقی به نسل جوان اظهار داشت: اگر انقلابی در کشورمان واقع شد این انقلاب فقط برای این نبود که رژیمی عوض شود هدف از انقلاب زمینه سازی برای ایجاد جامعه اسلامی بود.

وی بیان داشت: اصل اعتقادی ما برای فرج آقا امام زمان (عج) این است که نباید مسائل اخلاقی را کنار بگذاریم، چون هدف ما از انقلاب و هدف از بعثت پیامبر (ص) توجه به مکارم اخلاقی بود.

مجتهدزاده به فضایل دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آنچه که می‌تواند انسان را به کمال برساند در دفاع مقدس وجود داشت.

وی با اشاره به ساختار تمدن نوین گفت: گام اول تحقق تمدن نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری خودسازی است و در مرحله بعد جامعه سازی قرار دارد و این دو مرحله زمینه ساز فرج و ظهور حضرت ولیعصر (عج) می‌باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه رسالت اصلی ما خودسازی و جامعه سازی است، تصریح کرد: جنگ نرم که نتیجه توطئه‌های دشمنان است در حقیقت به دنبال آن است که پایه‌های اعتقادی ما را سست کند.

وی به روح ایمان، خودباوری و فداکاری حاکم بر دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اسرای ما با روحیه خودسازی حاصل ایمان بود که سخت‌ترین شکنجه‌ها را متحمل شدند و لذت یک آه را بر دل دشمنان گذاشتند.

مجتهدزاده ادامه داد: خانم دباغ به خاطر ایمان و اعتقاد به خدا سخترین شکنجه‌ها را در سیاه چال‌های زندان طاغوت متحمل شد.

رئیس سازمان زنان افزود: اگر این اعتقادات از جوانمان گرفته شود نمی‌توانیم دوران پرافتخار و با شکوه دفاع مقدس را بازنمایی کنیم و در اختیارشان بگذاریم.

مجتهدزاده مکارم اخلاقی را مهمترین مساله عنوان کرد و گفت: اگر ما میخواهیم این انقلاب و این پرچم به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسد باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر بحث سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید دارند و می‌فرمایند ما در کار‌های سخت افزاری پیروز میدان بودیم، ولی در مباحث مربوط به سلوک شخصی و مسائلی که بنیان خانواده را مستحکم می‌کند و دین را در اعماق وجود انسان تعمیق می‌بخشد؛ متاسفانه انقدر که باید موفق باشیم نبودیم بنابراین لازم است در این مسائل موفقتر عمل کنیم.

مجتهدزاده گفت: احترام مهمترین مساله است ما نباید همه چیز را سیاسی ببینیم؛ ما سیاست گرا هستیم، ولی نباید سیاست زده شویم و یکی سری مسائل اخلاقی را بین خودمان به فراموشی بسپاریم برای اینکه جناح و گروه خودمان به پیروزی برسد.

وی تصریح کرد: درس دفاع مقدس درس وفاق و همدلی بود و در آن دوران افراد به دور از هر گرایش سیاسی با وحدت و برای یک هدف مشترک و یک آرمان بلند که حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود در کنار هم تلاش کردند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه جان‌های بسیاری را از دست دادیم و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی بر ما وارد شد، ولی دفاع مقدس یک درس بزرگ به ما داده است و ما را به این حقیقت رساند که اگر ایمان به خدا داشته باشیم و قلبمان با همدیگر و برای اسلام بتپد هر نشدنی شدنی خواهد شد.

در پایان این مراسم تعدادی از امدادگران تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار