نماینده پارلمان عراق:

ترکیه در تدارک اجرای عملیات زمینی در عراق است

«محمد الشبکی» از ائتلاف «الفتح» گفت که ترکیه برای اجرای حملات و عملیات نظامی زمینی در خاک عراق برنامه‌ریزی می‌کند.
کد خبر: ۴۴۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 11March 2021

نماینده پارلمان عراق: ترکیه در تدارک اجرای عملیات زمینی در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد الشبکی» نماینده پارلمان ائتلاف الفتح با اشاره به تدارک ترکیه برای اجرای عملیات زمینی در خاک عراق، بر ضرورت اقدام بغداد در سطح داخلی و خارجی جهت بازدارندگی ترکیه تأکید کرد.

الشبکی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که ترکیه به دنبال یورش به سنجار است به ویژه اینکه عملیات‌های نظامی آن در شمال عراق به بهانه مبارزه با عناصر پ. ک. ک موفق نبوده است.

او افزود که ترکیه برای اجرای عملیات زمینی در عراق برنامه‌ریزی می‌کند و ساکنان سنجار و دولت عراق حق دارند که اقداماتی برای جلوگیری از اجرای این عملیات انجام دهند.

این نماینده پارلمان عراق بر ضرورت اقدام عراق در داخل از طریق اتخاذ تدابیر امنیتی در سنجار و استقرار نیرو‌هایی جهت تأمین امنیت این منطقه از یک سو و اجرای اقدامات بین‌المللی برای محکوم کردن ترکیه و ملزم کردن آن به عدم نقض حاکمیت عراق از سوی دیگر تأکید کرد.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیرو‌های عراقی در این منطقه، پ. ک. ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص حمله ترکیه به سنجار و اشغال آن به بهانه مقابله با پ. ک. ک منتشر می‌شود. انتشار اخباری درباره قصد آنکارا برای حمله به سنجار با واکنش شدید جنبش النجباء و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز همراه شد و آن‌ها خواستار پاسخ قاطع بغداد به این امر شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار