جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار:

تدبیر امام راحل نقش مردم را در دفاع مقدس برجسته کرد

«حسن حبیبی» با بیان اینکه جمعیت آن روز زمان جنگ ایران بیش از 30 میلیون نفر بود که حدودا 5 میلیون نفر در دفاع از کوی و برزن نقش داشتند، گفت: تدبیر امام راحل نقش مردم را در دفاع مقدس برجسته کرد.
کد خبر: ۴۴۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ - 11March 2021

تدبیر امام راحل نقش مردم را در دفاع مقدس برجسته کرد

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «حسن حبیبی» جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار در نشست صمیمی با فرزندان شهید شاغل در بانک ملی استان گیلان با گرامیداشت مبعث پیامبر اسلام و روز مهربانی ها اظهار داشت: خوشبختانه در عصری زندگی می کنیم که دین مبین اسلام دین رسمی ما است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار فلسفه پیدایش و ظهور انقلاب اسلامی با اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) را برای احیا و اجرای تعالیم هستی بخش اسلام دانست و افزود: بعد از هزار و چندصد سال که اندیشه ها و ارزش های دین مبین اسلام به عناوین مختلف به انزوا رفته بود و در بحران های مختلفی قرار داشت امام راحل با ژرف اندیشی و نگاه بلندی که داشت توانست آنرا در مدت طولانی در جامعه برقرار کند.

وی اوج خصومت امروز نظام استکباری علیه ایران اسلامی را مؤید این موضوع دانست که طراحان ایالات متحده آمریکا در برنامه های دراز مدت خود به آن دست نیافتند و تصریح کرد: ماهیت دشمنی ایالات متحده آمریکا و نظام استکباری یک ماهیت ایدئولوژیکی و مذهبی علیه ایران است، لذا جنگ هشت ساله را نیز برای فروپاشی ایران نوپای آن روز طراحی کردند.

حبیبی تاکید کرد: ما هزینه های زیادی در این مسیر دادیم و هشت هزار شهید گیلان که در مناطق غرب و جنوب کشور به شهادت رسیدند گواه بر نقش آفرینی این مردم دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت آن روز زمان جنگ ایران بیش از 30 میلیون نفر بود که حدودا 5 میلیون نفر در دفاع از کوی و برزن نقش داشتند، متذکر شد: تدبیر امام راحل نقش مردم را در دفاع مقدس برجسته کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار تجلیل از مقام و منزلت خانواده های معظم شهدا و ایثارگر را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: ما قدردان کسانی هستیم که اقتدار و عزت امروز نظام ما مدیون آن شهدا و ایثارگری های آنان است.

وی پیشتازی بانک ملی در بحث کمک های مومنانه و مواسات در دوران کرونا را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: گاهی حرف های بی ربطی گفته می شود که «حق ما را فرزندان خانواده شهدا و ایثارگر خورده اند»، این حرف اشتباه است، چرا که باید فکر کنیم آن فرزند شهیدی که پدرش را ندیده با چه مشکلاتی بزرگ شده است؛ از این رو بحث شغل حداقل های این مسیر است و کمترین کاری است که ما در قبال خانواده معظم شهدا انجام می دهیم.

حبیبی در ادامه با اشاره به هجمه هایی که وجود دارد خاطرنشان کرد: فرزندان شهدا باید سرشان را بالا نگه دارند چرا که الگوهای جوانان امروز هستند و باید با افتخار مطرح کنند که فرزند شهید هستند.

وی حیات و ممات شهدا را همیشه مایه خیر و برکت دانست و با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی خود منادی صلح در جهان بود تصریح کرد: بعد از شهادت این سردار باز هجمه هایی برای ایشان وارد کردند و می گفتند حاج قاسم همیشه به دنبال خشونت و جنگ طلبی بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار با بیان اینکه حاج قاسم شهر به شهر و کشور به کشور می گشت و دست مردم را در دستان خود نگه می داشت و آنان را به سمت استقلال سوق می داد متذکر شد: آنگونه که شاهد بودیم پیامدهایی که بعد از شهادت حاج قاسم رخ داد همگی موجب خیر و برکات شده و اولین پیامد داخلی شهادت حاج قاسم انسجام و وفاق ملی در کشور بود که بعد از آن اغتشاشات، ناآرامی ها و چالش هایی که بخاطر مشکلات معیشتی، اقتصادی و گرانی ها با افزایش قیمت بنزین در کشور حادث شده شود، شکل گرفت.

وی افزود: پیامد دیگر بعد از شهادت حاج قاسم در بین تیپ جوان شناخت اسطوره های جنگ مثل شهید همت ها، شهید املاکی ها، شهید قلی پور ها و... بود که باعث الگو سازی برای جوانان شد.

حبیبی بر ضرورت پرداختن به مکتب حاج قاسم تاکید کرد و اظهار داشت: حاج قاسم به عنوان یک انسان تراز انقلاب اسلامی، علی رقم اینکه دیدگاه فوق العاده استراتژیک در مباحث نظامی دارد اما می بینیم که در دیپلماسی فرهنگی نیز خیلی در بین کشورهای پیرامون ما برجسته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار