مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌جنوبی:

آشنا کردن دانش‌آموزان با تفکر جهادی و انقلابی در اولویت کاری معلمان باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: آشنا کردن دانش‌آموزان با تفکر جهادی و انقلابی و همچنین رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس همواره باید در اولویت کاری معلمان و دبیران در مدارس باشد.
کد خبر: ۴۴۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ - 11March 2021

آشنا کردن دانش‌آموزان با تفکر جهادی و انقلابی در اولویت کاری معلمان و دبیران باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان و ارائه طرح پژوهشی با عنوان «نقش آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس»، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس کار بسیار ارزشمندی است.

وی بیان داشت: دانشنامه دفاع مقدس کتابی مرجع، مستند و جامع خواهد بود و این کتاب به یک مرجع معتبر برای پژوهش‌های علمی و دانشگاهی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت در جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: توجه به فرهنگ دفاع مقدس جامعه را در برابر توطئه دشمنان بیمه می‌کند.

فلاحی اضافه کرد: 40 سال است دشمنان در تلاش هستند با توطئه‌های مختلف به وحدت و همبستگی ملت ایران لطمه بزنند اما ملت ایران در برابر این توطئه‌ها آگاهانه و عالمانه ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دفاع مقدس یک ستون محکم بود، افزود: نقش آموزش و پرورش در انتقال میراث دفاع مقدس به نسل‌های آینده و دانش‌آموزان بسیار حساس است و همه باید در تدوین، ضبط و ثبت رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و آثار و خاطرات مربوط به حوزه آموزش و پرورش در دفاع مقدس تلاش کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی همچنین خواستار انتقال آرمان‌های والای شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید شد و عنوان کرد: آشنا کردن دانش‌آموزان با تفکر جهادی و انقلابی و همچنین رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس همواره باید در اولویت کاری معلمان و دبیران در مدارس باشد.

در این جلسه مقرر شد؛ تدوین نقش آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی در دوران دفاع مقدس جهت جانمایی در دایره‌المعارف دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش جهت چاپ این طرح پژوهشی به شکل کتاب جهت انتشار در بین جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان اقدام نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار