نماینده ولی فقیه در مازندران:

نسبت به فتنه‌گران بی‌تفاوت نباشیم/ به اخلال‌گران نظام لبخند نزنیم

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: نباید نسبت به خائنین و فتنه‌گران بی‌تفاوت باشیم و در مقابل این ناامن کننده‌ها و اخلال‌گران نظام لبخند بزنیم.
کد خبر: ۴۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ - 12March 2021

نسبت به فتنه‌گران بی‌تفاوت نباشیم/ به اخلال‌گران نظام لبخند نزنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های مجازی این هفته نماز جمعه با اشاره به روز‌های پایانی ماه رجب، بر تقوا، پرهیزکاری و رعایت حلال و حرام و حلال خوری توصیه کرد.

وی با بیان اینکه خدا ما را به نعمت بزرگ ایمان هدایت کرد، توفیق ایمان به وحدانیت خداوند و اعتقاد به امامت و امامان و جانشینی پیامبر بزرگوار اسلام و جانشینان آن حضرت را بزرگترین موهبت خدا دانست.

محمدی لائینی با بیان اینکه در مقابل نعمت دنیا و مطاع مادی و زر و زور و قدرت هیچ چیزی نمی‌تواند مقابله کند و باید قدر این نعمت و قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم، گفت: امروز دامنه برکات انقلاب اسلامی از کشور به منطقه رسیده است و به تمام مستضعفین جهان و بشریت خواهد رسید که از برکات و عنایت‌های بزرگ خداوند است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امام علی (ع) در فرازی از خطبه جمعه پیامبر اکرم (ص) را سببی برای در رحمت و کلید رحمت الهی دانست و گفت: دشمنان اسلام حضور پیغمبر در جنگ‌های صدر اسلام را دلیل بر جنگ‌طلبی ایشان می‌دانند و با ایجاد شبهاتی قصد دارند رحمت خدا، رحمت اسلام، رحمت پیغمبر را زیر سوال ببرند و اسلام را دین خشم و خشونت معرفی کنند.

دفاع یک امر معقول و طبیعی است

امام جمعه ساری دفاع را یکی از انگیزه‌های جنگ‌ها دانست و گفت: در هیچ کدام از جنگ‌ها مسلمانان آغازکننده نبودند و مورد هجمه دشمنان قرار گرفتند و دفاع کردند و غالبا پیروز بودند و دفاع یک امر معقول و طبیعی است.

محمدی لائینی رهایی مستضعفین را یکی دیگر از انگیزه‌های جنگ عنوان کرد و با بیان اینکه اگر عده‌ای در چنگال جانیان گرفتار شدند باید برای دفاع اقدام کنیم، ادامه داد: سردار سلیمانی‌ها و ابومهدی‌ها و مدافعین و مجاهدین از مسیحی‌ها و اقلیت‌های مسیحی که در چنگال تروریست‌های داعش و النصره اسیر بودند نیز دفاع کردند.

امام جمعه ساری ادامه داد: مقابله به مثل یکی دیگر از انگیزه‌ها است و باید دسته جمعی به سراغ مشرکان رفت همانگونه که آن‌ها دسته‌جمعی برای جنگ می‌آیند و نباید ساکت باشیم.

وی افزود: بعضی از جنگ‌های صدر اسلام برای سرکوبی کسانی بود که در پی خیانت و فتنه بودند و با ایجاد آشوب‌ها از درون بر علیه نظام اسلامی طغیان و خیانت کردند و امنیت را تهدید کردند و نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم و در مقابل این ناامن کننده‌ها و اخلال‌گران نظام لبخند بزنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه جنگ با عوامل فتنه و آشوب، خیانت و عوامل ناامن کننده در داخل بخشی از انگیزه آن جنگ‌ها بوده است، ادامه داد: گاهی جنگ برای تبلیغ دین و رفع موانع تبلیغ است و باید مانع را برداشت و این جنگ‌ها جنگی نبود که بزور برای مسلمان شدن بوده باشد بلکه برای رفع مانع بود تا این دین عرضه شود.

وی با نمونه‌های رافت اسلامی پیامبر اشاره کرد و گفت: در جریان فتح مکه که جمعی مشرک بر علیه اسلام جنایت و اذیت و آزار کردند پیغمبر همه را یکجا بخشید و آزاد کرد و منافقینی که قصد ترور و کشتن پیغمبر را داشتند را نیز بخشید. 

امام جمعه ساری با بیان اینکه مسجد ضرار به عنوان پایگاهی برای منافقین داخلی و دشمنان بیرونی برای مبارزه با اسلام شده بود، پیغمبر در برخورد با دشمنان اقدام به کشتن عوامل فتنه نکرد و به خراب کردن مسجد ضرار (لانه فساد) اکتفا کرد.

محمدی لائینی همچنین گفت: پیغمبر قاتل عمویش حضرت حمزه را که مسلمان شد بخشید و در برخورد با هند جگرخواره همسر جنایتکار ابوسفیان که شکم حضرت حمزه را دریده و جگرش را درآورد و به دندان گرفت خانه ابوسفیان را پناهگاه قرار داد.

امام جمعه ساری ادامه داد: همچنین پیغمبر کسانی از یهویان که با او نقض عهد کردند را از آنجا کوچاند و هر دولتی اگر بود این‌ها را قلع و قمع می‌کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در یکی از جنگ‌ها ابولبابه که عامل خیانت و جاسوس بود توسط پیغمبر بخشیده شد و این شخص خود را به ستونی بست و توبه کرد و امروز آن ستون مکان مقدس حجاج شد و این‌ها نمونه‌هایی از رافت و رحمت پیغمبر است و باید این‌ها را بیان کرد.

شعبان ماه خودسازی است

وی با اشاره به اعیاد شعبانیه در پیش رو گفت: ماه مبارک شعبان ظرفیت بزرگی برای خودسازی و برگرفتن توشه معنوی و روحی برای آخرت و عاقبت است.

محمدی لائینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روز درختکاری از سختی و تنگنای معیشت مردم اظهار دردمندی و ناراحتی کردند و بر رعایت حال و رفاه مردم و در پیش گرفتن سیاست‌های درست اقتصادی و راهکار‌ها و نظارت بر اجناس و ارزاق به مسئولین تذکر دادند، گفت: یک گره اساسی بین تولید و مصرف وجود دارد و گرانی‌ها در بازار مصرف چند برابر چیزی است که به تولید کننده داده می‌شود و واسطه‌های اضافی و کم انصاف و خوش انصاف نرخ‌ها را چند برابر می‌کنند و مسئولین باید جهادی عمل کنند و راهکار‌های درست و سیاستگذاری درست توسط مجلس دولت و بازاریان انجام شود تا در این شرایط اقدام درست انجام شود.

وی در ادامه بر توجه به نیازمندان و محرومیان جدی گرفتن احسان و نیکوکاری به افراد آسیب دیده از کرونا که دچار مشکلات اقتصادی شدند در روز‌های پایانی سال تاکید کرد و با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود بهداشت را رعایت کنند و بیماری کرونا را جدی گرفته و عادی رد نشوند چرا که خطر جدی است، گفت: همچنین محدودیت‌های رفت و آمد وضع شده را رعایت کنند و صله رحم تلفنی انجام بدهند تا بعد از تعطیلات شاهد موج چهارم کرونا نباشیم.

اجرای طرح تنفس برای بازاران آسیب دیده از کرونا

امام جمعه ساری گفت: مسئولین یک طرح تنفسی برای بازاریان بوجود بیاورند تا صاحبان کسب و کار در فروشگاهها، مغازه‌ها و رستوران‌ها که بخاطر شرایط موجود خیلی آسیب دیدند رونق و برکت بگیرند و بازاریان و مردم نیز نظارت کنند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

محمدی لائینی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: فضا را برای بزرگترین حادثه ۱۴۰۰ آماده کنیم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی کاندیدا‌ها و طرفداران شاهد بازار داغ و گرم انتخاباتی باشیم و حضور همگانی و باشکوه را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار