یک مسئول صهیونیست: اسرائیل نگران پیروزی حماس در انتخابات فلسطین است

رسانه‌های عبری زبان می‌گویند که نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در انتخابات فلسطین نگرانند.
کد خبر: ۴۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ - 12March 2021

یک مسئول صهیونیست: اسرائیل نگران پیروزی حماس در انتخابات فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است، نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در انتخابات قانونگذاری ماه مه فلسطین و تسلط این جنبش بر کرانه باختری، افزون بر نواز غزه، نگران هستند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «کمیل ابورکن» هماهنگ کننده فعالیت‌های کابینه رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم که امروز جمعه منتشر شد، گفت: «حماس اهتمام جدی به این انتخابات دارد، از همین رو با مسائلی نظارت دستگاه قضایی هم موافق است؛ زیرا هدفشان رسیدن به یهودا و سامره (کرانه باختری) است و آن‌ها با هر آنچه به آن سمت هدایتشان کند، همکاری خواهند کرد».

به گفته ابورکن، ارزیابی اسرائیل این است که حماس، ۴۰ ٪ آرا و جنبش فتح هم ۶۰ ٪ آرا را بدست می‌آورند؛ اما در انتخابات ۲۰۰۶ همه برآورد‌ها متلاشی شد و این بار هم نتایج انتخابات فلسطین غافلگیر کننده باشد.

وی تنفر مردم کرانه باختری از تشکیلات خودگردان و همچنین برخوردار بودن حماس از هدف مشخص و ساماندهی شده برای آینده پیش روی خود در فلسطین را از جمله عوامل تاثیرگذار بر پیروزی این جنبش خواند و گفت که اسرائیل برای هر سناریویی آماده می‌شود.

ابورکن تاکید کرد که اگر حماس درانتخابات پیروز شود، هیچ دستگاه امنیتی و هیچ هماهنگی امنیتی از طرف فلسطینی با اسرائیل در کار نخواهد بود و آن زمان است که اصلا توافقات با حکومت فلسطینی تحت رهبری حماس هم هرگز ادامه پیدا نخواهد کرد.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری)، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد.

عباس طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار