کتاب «پسرم، حسین» در قم رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «پسرم، حسین» زندگینامه مداح شهید «حسین مالکی‌نژاد» قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 13March 2021

کتاب زندگینامه شهید «حسین مالکی نژاد» در قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین رونمایی از کتاب «پسرم، حسین»، روایت زندگی شهید حسین مالکی‌نژاد از زبان مادر شهید، همزمان با روز گرامیداشت شهدا در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این مراسم مادر شهید مالکی‌نژاد و جمعی از همرزمان شهید، حجت‌الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت‌الاسلام سیدحسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، حسین کاجی مسئول موسسه انتشارات حماسه یاران و سردار غلامرضا جعفری از فرماندهان لشکر 17 علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

حسین مالکی‌نژاد متولد اول شهریور سال 1349 است، وی سال 1362 پا به عرصه جهاد گذاشت؛ در عملیات‌های والفجر 4، کربلای 8 و... شرکت کرد و سرانجام در دوم مرداد 1366 در شلمچه به شهادت رسید.

وی مداح خوش الحان لشکر 17 علی‌ ابن ابی‌طالب (ع)، شهیدی عارف بود که به واسطه زندگی در خانواده‌ای ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، خیلی زود راه آسمان را پیدا کرد.

کتاب 160 صفحه‌ای «پسرم، حسین» زندگی‌نامه داستانی این شهید والامقام از زبان مادر اوست که توسط «فاطمه دولتی» به نگارش در آمده و به همت انتشارات «حماسه یاران» به چاپ رسیده است.

متن صمیمی و روان کتاب، خواننده را به سال‌ها پیش، یعنی به زندگی مادرِ شهید قبل از ازدواج و ماجرای‌های بعد از آن و سپس شهادتِ این مداح نوجوان می‌برد و این درهم تنیدگی به شناخت بیشتر شهید کمک می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«هر بار که به صورتم در آینه نگاه می‌کنم، انگار یک چین به چروک‌های پیشانی‌ام اضافه شده. هر چینِ صورتم قصه‌ای دارد. خوب می‌دانم اولین چین وقتی به صورتم افتاد که از خانه‌ی باباجی برگشتم خانه. معصومه خانم را دیدم، همراه یکی از زن‌های همسایه ایستاده بودند جلوی درِ خانه‌مان و حرف می‌زدند. همین‌که چشمشان به من افتاد، حرفشان را قطع کردند. دیدن دو زن، که در گوش هم پچ‌پچ می‌کنند و لب به دندان می‌گیرند، شاید یک اتفاق عادی باشد، اما برای مادری که دو پسرش را فرستاده جنگ، ترسناک است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار