سردا قاآنی:

شهید «سلیمانی» مصداق بارز اخلاص عبد برای مولا بود

فرمانده نیروی قدس سپاه در یادداشتی به مناسبت انتشار دست‌نوشته‌ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به توصیف شخصیت این شهید عزیز پرداخت.
کد خبر: ۴۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷ - 14March 2021

روز شهدا به یاد او که شهادت دوای دردهایش بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز شهدا یادآور رشادت و مردانگی مردان جان برکفی است که سینه سپر کرده و استوار مقابل دشمنان اسلام و کشور ایستادگی کردند تا برگ‌ها تاریخ را به پاس خون خود با اقتدار ورق بزنند.

این روز یاد صد‌ها هزار شهید دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت، و ده‌ها هزار شهیدی که در طول تاریخ با ایثار و ازخودگذشتگی جا خود را برای هدفی والا تقدیم کردند، گرامی ذاشته می‌شود.

۲۲ اسفند در تقویم ایران اسلامی روز شهدا نامگذاری شده بود. این نامگذاری براساس سالروز تشکیل بنیاد شهید به دستور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ صورت گرفت و از این رو هر ساله به ویژه در سال‌های اخیر و با تبلیغات این روز برنامه‌ها و اقدامات مختلفی در سطح کشور به منظور نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا صورت می‌گیرد.

امسال به مناسبت روز شهدا، بنیاد حفظ و نشر آثار «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» اقدام به رونمایی و انتشار دست‌نوشته منتشر نشده‌‎ای از سردار دل‌ها بر سر مزار ایشان کرد. «داروی درد من شهادت است» دست‌نوشته‌ای است که به خط سردار سلیمانی منتشر شد. در پی انتشار این دست‌نوشته، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یادداشتی در تمجید  جمله پرمغز و عمیق «داروی درد من شهادت است» از سردار دلها  نوشت و منتشر کرد.

وی در این‌باره نوشت:

«داروی درد من شهادت است»

وقتی انسان برای اولین بار این جمله‌ی نورانی را می‌بیند، ابتدا به یاد معلّم اول انسان‌سازی در عصر ما یعنی امام عظیم‌الشأن رحمةالله‌علیه می‌افتد که فرمودند «شهادت هنر مردان خداست»؛ و بعد نیز که دوباره این کلام کوتاه، ولی پرمغز را با تعمق بیشتر می‌خواند که «داروی درد من شهادت است»، انسان باور می‌کند که طراوت و گوارا و زلال بودن این جمله کوتاه، ولی باعظمت به‌دلیل جوشیدن از چشمه‌ای است که در حدیث نورانی «ما أخلَصَ عَبدٌ للهِ عزّ وجلّ أربَعینَ صَباحاً إلّا جَرَت یَنابیعُ الحِکمَةِ مِن قَلبِهِ عَلى‏ لِسانِه» (بنده‌ی خداى عزّ وجل، خویشتن را چهل روز براى خدا خالص نکرد، مگر آنکه چشمه‏‌هاى حکمت از دلش بر زبانش جارى شد) وجود دارد.

شهدایِ عالی‌مقام ما خصوصاً شهید سلیمانی عزیز که پرچمدار تبعیت مطلق از، ولی فقیه بود، حکیمانی بودند که با بهترین داروی عالم درد خود را درمان و طریق با عزّت زندگی کردن را که از انبیاء و حضرات ائمه معصومین سلام‌الله‌علیهم به ارث برده بودند به رهروان راهشان تقدیم کردند؛ و چه بیچاره و زبونند دشمنانی که وقتی جنایت می‌کنند، شهدا با شهادتشان کسب سعادت کرده و به مقام اعلای «عند ربهم یرزقون» می‌رسند.

خداوندا! درجات شهدای ما را روزبه‌روز متعالی کرده و توفیق قرار گرفتن در این طریق نورانی را از ما دریغ نفرما. آمین یا رب العالمین.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها