یادداشت/ امیر سرتیپ دوم مرتضی محمدی

تقویت دانش و تخصص، راهبرد نیروی انسانی در ارتش

آزمون‌های آمادگی جسمانی در قالب مسابقات تخصصی ورزشی، مصاحبه‌های دقیق و فنی عقیدتی سیاسی و ارزیابی‌های موشکافانه حفاظتی و امنیتی باعث می‌شود تا افسران و سربازان در ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در اوج توانمندی عملیاتی باشند.
کد خبر: ۴۴۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۱ - 29March 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ امیر سرتیپ دوم ستاد مرتضی محمدی جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا؛ به‌طورکلی می‌توان گفت که ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه مصداق عینی استفاده حداکثری از نیروی انسانی جوان و توانمند است و به لطف سیاست‌های جدید فرماندهان عالی ارتش، کارکنان پایور و وظیفه در حکم کارآمدترین سلاح ارتش در عرصه‌های گوناگون دفاعی، علمی و فرهنگی نقش‎آفرینی می‌کنند.

متأسفانه توجه به توانمندی نیروهای شاغل در ارتش علیرغم اهمیت مضاعف آن کمتر مورد توجه قرار گرفته و عمدتاً مباحث دفاعی، توانمندی‌های تسلیحاتی سوژه مورد پسند رسانه‌هاست در حالی‌که تخصص نیروی انسانی اصلی‌ترین عامل در افزایش توان بازدارندگی است. امروزه در هیچ کشوری، تجهیزات مدرن به‌تنهایی عامل اقتدار آفرین محسوب نمی‌شود و همان‌طور که در سال‌های اخیر، در ارتش‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس شاهد هستیم، درنتیجه همراه شدن تجهیزات و تسلیحات مدرن با ضعف تخصص و دانش محدود نیروهای نظامی، شرایطی فراهم آمده که اتحاد چند کشور علیرغم مجهز بودن به جدیدترین سلاح‌های ساخت کشورهای غربی، در برابر یک جمعیت غیرنظامی مردمی در یمن ناتوان و عاجز باشند لذا در حقیقت، تصدی تسلیحات و تجهیزات نوین توسط نیروهای متخصص است که زمینه تقویت توان بازدارندگی یک کشور را فراهم می‌کند.

امروزه خیل عظیم جوانانی که داوطلب گذران دوران خدمت خود به‌عنوان افسر پایور یا نیروی وظیفه در ارتش هستند، در معرض آزمون‌های بسیار دشواری قرار می‌گیرند و از این گزینش چندلایه، جوانان نخبه، توانمند و بصیری برگزیده می‌شوند که در اوج دوران جوانی خود، به عشق دفاع از میهن و خدمت به‌نظام، برای نظامی شدن داوطلب شده و حائز امتیازات و توانایی‌های فیزیکی، ذهنی و معرفتی خاص هستند.

آزمون‌های آمادگی جسمانی سنگین در قالب مسابقات تخصصی ورزشی، مصاحبه‌های دقیق و فنی در عقیدتی سیاسی و ارزیابی‌های موشکافانه حفاظتی و امنیتی باعث می‌شود تا افسران و سربازانی منتخب و برگزیده در ارتش جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شوند و با توجه به اینکه تقویت اعتقاد به مبانی دینی و انقلابی و خوش‌بینی و امید به آینده نظام در کنار مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه در دستور کار اساسی تربیت و آموزش ارتش قرار دارد، ماحصل کنار هم قرار گرفتن این بدنه نیروی انسانی نخبه و توانمند با تدابیر هوشمندانه و دقیق فرماندهان، ارتش جمهوری اسلامی را به یکی از قدرتمندترین و درعین‌حال کم‌هزینه‌ترین ارتش‌های جهان بدل کرده است.

فرزندان ملت در نزاجا مسلح به مدرن‌ترین تجهیزات و ادوات نظامی و در اوج آمادگی و هوشیاری هستند. ما به استقبال خطر می‌رویم و به‌عنوان متولی امنیت مرزها، در انجام وظایف خود تحت امر رهبر معظم انقلاب از هیچ کوششی دریغ نداریم لذا امنیت به‌عنوان زیرساخت اساسی پیشرفت و آبادانی کشور، امروزه با جان‌فشانی‌های خاموش و ناگفته نیروهای مسلح فراهم‌ شده است.

در این برهه حساس از افراد و سازمان‌هایی که متولی پیشرفت و آبادانی در حوزه‌هایی مختلف سازندگی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند، باید همیت مضاعفی را انتظار داشت چراکه بستر توسعه به لطف تلاش مجاهدان راه امنیت فراهم‌ شده و می‌توان با تکیه‌بر این زیرساخت‌ها به همه چشم‌اندازهای متعالی نظام اسلامی دست‌یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار