سردار باقرزاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس تکرار حماسه عاشورای حسینی بود

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، دفاع مقدس را تکرار حماسه عاشورای حسینی خواند و گفت: تمام مستکبران عالم با تمام تسلیحات‌شان در مقابل پرچم جمهوری اسلامی که همان علم امام حسین (ع) است، ایستادند اما راه به‌ جایی نبردند.
کد خبر: ۴۴۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۱ - 30March 2021

سردار سرتیپ پاسدار «سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد بابیان خاطره‌ای از دوره فرماندهی خود در یگان‌های تعاون رزم اظهار داشت: در داستان حماسه‌آفرینی یاران اباعبدالله در صحرای کربلا، بدون شک کامل‌ترین مرد جنگی برادر بزرگوار ایشان حضرت اباالفضل العباس (س) هستند. سابقه ایشان با دلاورمردی‎‌هایشان از ماجرای صفین آغاز می‌شود و تا قبل از کربلا، در هر رویارویی نظامی که ایشان حضور دارند، شاهد هستیم که حتی جنگاوران رشید عرب هم از مصاف تن‌ به‌ تن با ایشان اجتناب می‌کنند.

وی افزود: به یاد دارم که در دوران دفاع مقدس موارد متعدد از شخصیت‌های سرشناس جنگ بودند که وقتی از آنان درخواست می‌کردیم به خاطر کمبود نیرو در بخش پشتیبانی و تعاون یاریگر ما باشند، به هر بهانه‌ای بود از همکاری استنکاف می‌کردند چون پشتیبانی آن‌طور که به نظر می‌آمد که اجرش از خط مقدم کمتر است درحالی‌که اگر پشتیبانی نبود، هیچ خط مقدمی حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قمر بنی‌هاشم یک شخصیت عالی‌مرتبه نظامی است اما با تمام سابقه درخشان جنگی خود وقتی در واقعه کربلا بافرمان فرمانده مواجه می‌شود، بدون هیچ عذر و بهانه‌ای مسئولیت سقایت کاروان را بر عهده می‌گیرد که در واقع یک مسئولیت در حوزه تعاون رزم است. درواقع ایشان حضور مستقیم در میدان مقاتله با اشقیای کربلا را رها می‌کند، مشک آب بر دوش می‌اندازد و برای تأمین آب کاروان به شط می‌زند درحالی‌که شاید همه انتظار داشتند که ایشان به‌صورت مستقیم شمشیر به دست بگیرند.

وی ادامه داد: بسیاری از شهدای شاخص دفاع مقدس که در کسوت فرماندهی در محورهای مختلف عملیاتی حماسه آفریدند، قبل از اینکه اسلحه به دست گرفته و وارد عرصه مبارزه مستقیم شوند، در بخش‌های مختلف پشتیبانی، آموزش و لجستیک توانسته بودند توانمندی‌های خود را پرورش دهند که این نشان می‌دهد علیرغم کم‌لطفی‌هایی که به تعاون رزم صورت گرفته، این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

باقرزاده بابیان اینکه «پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم یا حسین (ع) است»، بیان کرد: پس از اتمام جنگ، دریکی از مراسمات مربوط به اربعین امام حسین (ع) در همان سال‌ها، یک گروه ایرانی بنا داشت برای پشتیبانی بهتر از زوار ایرانی، یک کانکس پشتیبانی را برای استقرار نیروهای بهداری اختصاص دهد و برنامه این بود که این کانکس از مرز شلمچه عبور کند اما افسر بعثی مسئول این مرز مانع از انجام این کار شد.

وی گفت: وقتی با او صحبت کردیم و درباره علت مخالفتش پرسیدیم، به ما گفت که شما در دفاع مقدس بر فراز خاکریزهایتان پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی‌آوردید و اکنون هم بالای این کانکس پرچم یا حسین (ع) نصب‌شده است. تا زمانی که این پرچم یا حسین (ع) بر فراز این کانکس باشد، حق تردد ندارد چون این علم همان پرچم جمهوری اسلامی است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، دفاع مقدس را تکرار حماسه عاشورای حسینی خواند و تصریح کرد: تمام مستکبران عالم با تمام تسلیحاتشان در مقابل پرچم جمهوری اسلامی که همان علم امام حسین (ع) است، ایستادند اما راه به‌ جایی نبردند. ما در تفحص‌ها حتی پلاک‌های آمریکایی هم پیدا می‌کنیم. در دفاع مقدس 34 کشور جهان در برابر ما بودند و مستقیم یا غیرمستقیم از صدام حمایت می‌کردند اما عنایات پروردگار به شیعیان به پا خواسته امام زمان (عج) در این کشور باعث شد تا فتح و ظفر نصیب و روزی ما باشد و خط سرخ شهادت امتداد یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار