دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نگاهی به عروج شهید قربان‌خانی؛ از کوچه‌های یافت‌آباد تا معراج در خان‌طومان

مجید قربانخانی را در محله یافت آباد به نام مجید بربری می‌شناختند، شهیدی که وقتی از حمله تکفیری‌ها به حرم حضرت زینب (س) مطلع شد به سوریه رفت و در راه دفاع از حرم به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 23March 2021

از کوچه‌های یافت آباد تا معراج خان‌طومانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «مجید قربانخانی» متولد ۳۰ مرداد ۱۳۶۹ و تک پسر خانواده بود. دوستی‌اش با شهید مرتضی کریمی سرآغاز آشنایی او با مدافعان حرم شد.

او از اعضای اصلی هیئت جوانان سیدالشهدا (علیه‌السلام) در یافت‌آباد بود و ازکودکی ارادت خاصّی به اهل‌بیت (ع) و حضرت زینب (سلام الله علیها) داشت. شنیدن درباره‌ مدافعان حرم و مظلومیت اهل بیت (ع) در سوریه، اسباب دگرگونی او را فراهم ساخت تا آنجا که با اصرار زیاد به همراه یگان فاتحین به سوریه اعزام شد.

او را در محله یافت‌آباد به عنوان پسری پر شر و شور می‌شناختند که سفره‌خانه داشت و با وجود وضع مالی خوب، همیشه به نیازمندان کمک می‌کرد. ماجرای جالب زندگی او و تغییر و تحولش در بازه زمانی کوتاه باعث شد تا لقب «مجید سوزوکی» یا «حر مدافعان حرم» را به او بدهند.

وقتی به سوریه رفت، مجید آدم دیگری شده بود. در عملیاتی که روز ۲۱ دی سال ۱۳۹۴ صورت گرفت ابتدا قرار نبود مجید همراه گروه به میدان نبرد برود، اما با اصرار، خودش را به نیرو‌ها رساند تا اینکه همراه همرزمانش همچون شهید «مصطفی چگینی»، شهید «مرتضی کریمی» و شهید «محمد آژند» در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده و مفقودالاثر شد.

پیکر او پس از سه سال از شهادتش توسط گروه‌های تفحص شهدا و از طریق DNA کشف و شناسایی شد و به وطن بازگشت. مراسم وداع با پیکر او یکی از مراسم‌های پرشور معراج‌الشهدا در سال‌های اخیر بود که جمعیت زیادی را به مراسم تشییع کشاند و خانواده شهید با استخوان‌های سوخته مجید وداع کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها