رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تهدیدات ناشی از ریزپرنده‌ها را به صفر رساندیم

امیر خزایی گفت: امروز به پشتوانه مبتکرین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا توانسته‌ایم تمامی تهدیدات به‌ویژه تهدیداتی را که از سوی ریزپرنده‌های مهاجم محتمل است، به صفر برسانیم.
کد خبر: ۴۴۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵ - 15March 2021

تهدیدات ریزپرنده‌ها را به صفر رساندیم/ تانک ذوالفقار در آستانه تولید انبوهامیر سرتیپ دوم «مسعود خزایی» رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به تلاش این سازمان در طراحی و ساخت تجهیزات نوین مطابق با طرح‌های عملیاتی جدید نزاجا، اظهار داشت: سازمان جهاد خودکفایی امروز به سطحی از پیشرفت و قابلیت رسیده است که توانسته در تمامی حوزه‌های رزم زمینی طرح‌های فناورانه و مرزشکنانه را توسعه دهد و بدین ترتیب در تمامی حوزه‌های دفاعی دستاورد‌های اثربخشی را ارائه کرده است.

وی افزود: طرح‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی در تمامی حوزه‌های رزم زمینی کاربرد دارند و این سازمان به‌عنوان پشتوانه و قطب بازدارنده در سطح نیرو‌های مسلح، مطرح است.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا تصریح کرد: این سازمان در حوزه جنگال امروز به یک پشتوانه مطمئن برای نیرو‌های مسلح تبدیل شده و قادر به مقابله با تهدیدات پیش ‌رو است.

امیر خزایی با اشاره به توان پدافندی این سازمان در کشف و انهدام اهداف کوچک بیان کرد: امروز به پشتوانه مبتکرین این حوزه توانسته‌ایم تمامی تهدیدات به‌ویژه تهدیداتی را که از سوی ریزپرنده‌های مهاجم، محتمل است به صفر برسانیم و همچنین آمادگی مقابله با هر نوع تهدید را در این حوزه داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های مهم و قابلیت‌محور ما در بخش زمینی حوزه زرهی است، گفت: ما در این رابطه طراحی و ارتقای انواع توپ‌ها، تانک‌ها و نفربر‌ها را داشته و بخشی از این توان را بومی‌سازی کرده‌ایم و تاکنون گام‌های مؤثری در این رابطه برداشته شده است.

امیر خزایی افزود: با توجه به شرایط سرزمینی و اقلیمی کشورمان به تانک‌هایی نیاز داریم که بتوانند در تمامی مناطق آب و هوایی و موقعیت‌های جغرافیایی کشورمان کاربرد عملیاتی داشته باشند؛ قطعاً تانک «کرار» که با حمایت وزارت دفاع در حال تولید است، یکی از همین موارد است.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا افزود: تانک «ذوالفقار» که فرمان ساخت آن توسط فرمانده معظم کل قوا صادر شد، یکی دیگر از تانک‌های اصلی میدان نبرد محسوب می‌شود که توسط مبتکرین سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است؛ این تانک تمامی قابلیت‌ها و آپشن‌های تانک‌های مدرن و روز دنیا را دارا است.

امیر خزایی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد خودکفایی به‌عنوان یک نهاد پژوهشی و تحقیقاتی است که مأموریت آن طراحی و تحقیقات در ساخت نمونه‌های اولیه است؛ امروز به مرحله‌ای رسیده که تمام دانش فناوری ساخت تانک ذوالفقار را به صنعت دفاعی منتقل کرده و در حال بررسی و قابلیت‌سنجی است؛ همچنین تمام تست‌ها و ارزیابی‌های عملیاتی را پشت سر گذاشته و به تأیید کارشناسان دفاعی در حوزه رزم زمینی رسیده است؛ لذا امیدواریم که بتوانیم این تانک را در آینده نزدیک به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار