مدرس حوزه‌های علمیه رشت:

شهدا الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی هستند

حجت‌الاسلام «حسین ریحانی» اطاعت از فرامین رهبری و جانفشانی در راه اسلام را از مهمترین ویژگی یک مسلمان واقعی برشمرد و گفت: شهدا الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی هستند.
کد خبر: ۴۴۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ - 13March 2021

شهدا الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، به مناسبت روز شهدا مراسم تجلیل از همسر شهید «محمد همرنگ نژاد» از شهدای دفاع مقدس امروز با حضور «پریسا کرمی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین ریحانی» مدرس حوزه‌های علمیه رشت در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) شخصیتی کامل از همه ابعاد داشته و نزول آیات نورانی قرآن در آن برهه جز بر آن حضرت ممکن نبود، اظهار داشت: اخلاق، منش و نیز مردم داری حضرت محمد (ص) از جمله خصایص منحصر به فرد وی بود که همگان به آن اذعان داشتند.

مدرس حوزه‌های علمیه رشت با اشاره  به سختی‌ها و دشواری‌های فراوان پیش روی آن حضرت در گسترش دین اسلام در میان اعراب، تصریح کرد: آن حضرت در روزهای آغازین رسالت مهم خویش متحمل هزینه‌های فراوانی از نظر جسمی، روحی و مادی شد اما صبر و استقامت وی مانع هرگونه شک و ابهامی در بین پیروان دین اسلام در آن روزهای سخت و طاقت فرسا شد.

وی در ادامه با برشمردن خصیصه‌های پیروان راستین عدالت و برابری به عنوان مهمترین ویژگی یک مسلمان واقعی، اطاعت از فرامین رهبری و نیز جانفشانی در راه اسلام را از مهمترین آنها یاد کرد و افزود: شهدا الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی هستند.

در ادامه این مراسم همسر شهید محمد همرنگ‌‌نژاد از شهدای دفاع مقدس ضمن مرور خاطرات این شهید والامقام اظهار داشت: تحمل رنج نبود همسر با حضور در کنار خانواده‌های شهدا، شرکت در مراسم‌های مذهبی برای ائمه معصومین و ذکر و یاد خدا ممکن است.

‌«محمد همرنگ نژاد» 23 خرداد 1329 در بخش سنگر از توابع شهرستان «رشت» دیده به جهان گشود. سال 1356 ازدواج كرد و صاحب يک پسر و يک دختر شد. به عنوان جهادگر در جبهه حضور يافت و سرانجام 15 بهمن 1365 در «شلمچه» بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسید.

مزار وی در گلزار شهدای شهرستان رشت واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار