مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

متصل کردن وقایع صدر اسلام با حوادث امروز از وظایف مهم هنرمندان است

کریمی گفت: یکی از وظایف مهمی که امروز هنرمندان و خصوصاً شاعران باید به آن توجه داشته باشند، متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز است و رسالتی مهم برای شعر و شاعران دینی است و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ - 13March 2021

متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز از وظایف مهم هنرمندان است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از برگزیدگان جشنواره یوسف و کنگره ملی شعر دفاع مقدس اظهار داشت: به برکت تفکر حضرت امام (ره) از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی زمینه و بستر بسیار خوبی در کشور برای پرداختن به شعر آیینی ایجاد شده و این آیین با آمیختگی که از فرهنگ عاشورا گرفت، توانست جایگاه خوبی کسب کند.

کریمی اضافه کرد: شعر آیینی در انقلاب اسلامی با تأسی از فرهنگ و نهضت عاشورا تحولی عظیم به شعرخوانی داد و بعد از حماسه‌سازی‌هایی که در دفاع مقدس شکل گرفت، شعر آیینی در قالب شعر دفاع مقدس شناخته شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در همه ابعاد کامل و حرف های زیادی برای گفتن دارد و این فرهنگ ارزشی به اندازه ای گسترده است که در بحث هنر ، امروز همه ارزش های انقلاب اسلامی را می توانیم در شعر دفاع مقدس ببینیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: شعر دفاع مقدس در همان مقطع هشت ساله اوج گرفت؛ چراکه بسیاری از رزمندگان در این حوزه صاحب سبک بودند و حرف برای گفتن داشتند و امروز اگرچه آن دوران تمام شده اما با توجه به اثرگذاری این سبک هنری شاهد رشد روزافزون آن نیز هستیم.

کریمی اضافه کرد: امروز اگر در شعر دفاع مقدس حرفی برای گفتن داریم به برکت فرهنگ ارزشی خود دفاع مقدس و حماسه هشت ساله است و اگر آن حماسه‌سازی‌های برجسته و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان نبود، قطعاً شعر دفاع مقدس جایگاه امروز را نداشت.

وی اضافه کرد: شعر دفاع مقدس افتخارات و مجاهدت های رزمندگان را به خوبی تبیین کرده و نقش به‌سزایی در راستای نشان دادن عزت و سربلندی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی داشته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز آن چیزی که بیشتر احساس می شود، انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان است و باید فعالیت‌های فرهنگی بر روی انتقال فرهنگ دفاع مقدس متمرکز شوند.

کریمی افزود: مقام معظم رهبری از جامعه هنری که در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، انتظار صد برابری کردن تولیدات فاخر و اثرگذار را دارند که این مسئله مهم علاوه بر اینکه گنج بی پایان دفاع مقدس را نشان می‌دهد وظیفه ما را نیز سنگین‌تر می کند که باید بر آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف مهمی که امروز هنرمندان و خصوصاً شاعران باید به آن توجه داشته باشند، متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز است و رسالتی مهم برای شعر و شاعران دینی است و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امروز به‌طور همزمان مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و نهمین دوره جایزه ادبی داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان یوسف در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور مسئولین برگزار شد.

کریمی بیان کرد: در این مراسم تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل ، ۲۰ نفر از برگزیدگان دو رویداد مهم تقدیر به عمل آمد و سه نفر از شاعران برجسته استان نیز به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اشعاری را خواندند که در حاشیه برنامه مستندات تولیدی ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس استان از جمله مستند شهید مدافع سلامت امیر قاسم جلیلوند نیز پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های مراسم امروز رونمایی از سه عنوان کتاب از تولیدات ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس استان بود که کتاب «لالایی بروی سردشت» با نویسندگی خانم‌ها؛ فریده احمدلو و الهام ویسمه، کتاب «مدیر سرافراز» با پژوهشگری و تدوین آقای محمدرضا بیک‌محمدی و مجموعه شعر «آن دوره‌های نزدیک» با گردآوری شاهرخ حکمت را شامل می‌شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار