یادداشت/ سردار قاآنی

شهادت، بهترین داروی عالم

فرمانده نیروی قدس سپاه درباره دست‌نوشته‌ی تازه‌ منتشرشده‌ی شهید سلیمانی به مناسبت روز شهید در یادداشتی کوتاه به مضمون این جمله‌ی پرمغز پرداخت.
کد خبر: ۴۴۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ - 13March 2021

شهادت، بهترین داروی عالمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی انتشار دستخط تازه‌ بدست‌آمده‌ی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «داروی درد من شهادت است»، در یادداشتی کوتاه به مضمون این جمله‌ی پرمغز پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

«داروی درد من شهادت است»

وقتی انسان برای اولین بار این جمله‌ی نورانی را می‌بیند، ابتدا به یاد معلّم اول انسان‌سازی در عصر ما یعنی امام عظیم‌الشأن رحمةالله‌علیه می‌افتد که فرمودند: «شهادت هنر مردان خداست»؛ و بعد نیز که دوباره این کلام کوتاه ولی پرمغز را با تعمق بیشتر می‌خواند که «داروی درد من شهادت است»، انسان باور می‌کند که طراوت و گوارا و زلال بودن این جمله کوتاه ولی باعظمت به‌دلیل جوشیدن از چشمه‌ای است که در حدیث نورانی «ما أخلَصَ عَبدٌ للهِ عزّ وجلّ أربَعينَ صَباحاً إلّا جَرَت يَنابيعُ الحِكمَةِ مِن قَلبِهِ عَلى‏ لِسانِه» (بنده‌ی خداى عزّ وجل، خويشتن را چهل روز براى خدا خالص نكرد، مگر آنكه چشمه‏هاى حكمت از دلش بر زبانش جارى گشت) وجود دارد.

شهدایِ عالی‌مقام ما خصوصاً شهید سلیمانی عزیز که پرچمدار تبعیت مطلق از ولی‌فقیه بود، حکیمانی بودند که با بهترین داروی عالم درد خود را درمان و طریق با عزّت زندگی‌نمودن را که از انبیاء و حضرات ائمه معصومین سلام‌الله‌علیهم به ارث برده بودند به رهروان راهشان تقدیم نمودند.

و چه بیچاره و زبونند دشمنانی که وقتی جنایت می‌کنند، شهدا با شهادتشان کسب سعادت نموده و به مقام اعلای «عند ربهم یرزقون» می‌رسند.

خداوندا! درجات شهدای ما را روزبه‌روز متعالی نموده و توفیق قرار گرفتن در این طریق نورانی را از ما دریغ نفرما. آمین یا رب العالمین.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار