چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به شهید سید «ابوالقاسم محسن زاده»

سید «ابوالقاسم محسن‌زاده» در سال ۱۳۴۶ در انبوه زمینیان درخشید و هستی آسمانی‌اش بر روی کره‌ی خاکی تجلی یافت. در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۳۶۳ پس از خواندن نماز صبح، پیش از شروع وظیفه‌ی امدادگری، زمانی‌که به عنوان رزمنده‌ی خط مقدم پشت تیربار رفت، گلوله‌ای به سرش اصابت کرد و در دم از شهادت استقبال کرد.
کد خبر: ۴۴۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ - 13March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید سید «ابوالقاسم محسن‌زاده» در سال ۱۳۴۶ در انبوه زمینیان درخشید و هستی آسمانی‌اش بر روی کره‌ی خاکی تجلی یافت. او در سی‌ام آذرماه در تهران به دنیا آمد و پس از رسیدن به سن و سال تحصیل، دوران ابتدایی را در دبستان عاصمی شهر تهران گذراند.

از همان اوایل کودکی، دانش‌آموزی مؤدب و خوش برخورد بود و در زمان انقلاب در حالی که تحصیل خود را در کلاس پنجم ابتدایی طی می‌کرد، دوش به دوش جوانان محله و پایتخت، در تظاهرات شرکت داشت و با گچ و رنگ بر روی دیوار و حتی کف خیابان شعار می‌نوشت.

تا اتمام کلاس اول راهنمایی به همراه خانواده‌اش در تهران بود و بعد از آن به شهرستان مهریز آمدند و در آنجا ساکن شدند. ادامه‌ی تحصیلات راهنمایی را در مدرسه‌ی شهید «صدوقی» مهریز و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان کاشانی این شهر سپری کرد.

در همین ایام دانش آموزی، علاوه بر جهاد با دشمن جهل، پا به عرصه‌ی جهادی دیگر گذاشت. او در سن چهارده سالگی به جبهه رفت و با تمام قوای بدنی که داشت، به عنوان تک‌تیرانداز و امدادگر جبهه فعالیت می‌کرد و بسیجی نمونه بود.

آرزویش رسیدن به درجه رفیع شهادت بود و سرانجام دست تقدیر چه زیبا، سرنوشتش را رقم زد؛ چرا که در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۳۶۳ پس از خواندن نماز صبح، پیش از شروع وظیفه‌ی امدادگری، زمانی‌که به عنوان رزمنده‌ی خط مقدم پشت تیربار رفت، گلوله‌ای به سرش اصابت کرد و در دم از شهادت استقبال کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار