رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

خسارت ۷ درصدی تصادفات رانندگی به تولید ناخالص ملی

هادیانفر با اشاره به کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی گفت: تصادفات رخ داده در کشور حدود هفت درصد به تولید ناخالص ملی زیان وارد می‌کند.
کد خبر: ۴۴۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 14March 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (یکشنبه) در پانزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی در ستاد این پلیس با بیان اینکه پلیس در ۲۳۶ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و هزار و ۲۴۷ شهر کشور انجام وظیفه می‌کند، اظهار داشت: به‌دنبال این هستیم که بتوانیم تصادفات را به حداقل ممکن برسیم، کرونا روزی به پایان می‌رسد، اما وقوع تصادفات ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور افزود: بر اساس شاخص‌هایی، ۳۱ درصد کاهش را برای تصادفات پیش‌بینی کردیم، در سال ۱۳۸۴ هر سال ۲۸ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دادند که اکنون این آمار به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: تصادفات هفت درصد به تولید ناخالص ملی زیان می‌زند؛ همچنین بسیاری از زیان‌ها نیز مانند فوت عضو یک خانواده در تصادفات غیرقابل جبران است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۲ درصد از وسایل‌نقلیه در کشور در سن فرسودگی قرار دارند، گفت: کشور در شرایط تحریم مشکلات فراوانی دارد، اما در سال ۱۳۹۸ با کمک سازمان برنامه و بودجه، یک‌هزار و ۷۶ دستگاه خودروی جدید مانند سراتو به پلیس راهور و راه اضافه شد.

هادیانفر با بیان اینکه به زودی آموزشگاه‌های مجازی راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی می‌شود، از اقدامات پلیس راهور برای هوشمندسازی این پلیس نام برد و عنوان کرد: سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان اوراق برای قبوض جریمه هزینه می‌کردیم که با آغاز روند الکترونیکی شدن صدور کروکی در این هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه پلیس راهور ۳۰ هزار پرسنل در کشور دارد، خاطرنشان کرد: ما ناگزیر به استفاده از تجهیزات روز دنیا هستیم و امیدواریم در سال آینده اقدامات خوبی در این رابطه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از دو سال افزایش در جان‌باختگان حوادث رانندگی، شاهد کاهش ۱.۴ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در سال گذشته بودیم، تصریح کرد: در شاخصه‌های مختلف (جان‌باختگان و مجروحان سوانح رانندگی و آمار تصادفات) توانستیم کاهش داشته باشیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ما به ۵۲ درصد افزایش توان عملیاتی رسیدیم، عنوان کرد: پلیس راهور همواره در تمام ایام شبانه‌روز به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

هادیانفر همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه که در برنامه حاضر بود، درخواست کرد که تا سقف ۱۷۰ ساعت اضافه کار نیروهای پلیس در ردیف پلیس راهور اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار