فرمانده ناجا:

کاهش ۱۳ درصدی جان‌باختگان رانندگی/ خودروسازان موظف به تولید خودرویی ایمن هستند

اشتری با بیان اینکه جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است، گفت: پلیس راهور تمام تلاش خود را برای حفظ جان و سلامت مردم انجام می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ - 14March 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز (یکشنبه) در پانزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی در ستاد این پلیس با بیان اینکه نیروی انتظامی هم باید مأموریت‌های خود را انجام دهد و هم یک سازمان بزرگ عملیاتی است، اظهار داشت: پلیس راهور یکی از مجموعه‌ها در نیروی انتظامی است که بیشترین خدمت را در تمام فصول سال و ساعات شبانه‌روز به مردم ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه کمتر سازمانی است که مانند نیروی انتظامی و پلیس راهور با مردم در ارتباط باشد، گفت: یکی از اهداف مشخص شده برای پلیس راهور، جلوگیری از سوانح رانندگی، کاهش تصادفات و جان‌باختگان سوانح رانندگی است.

فرمانده ناجا جان‌باختن هر نفر در تصادفات را موجب وارد شدن خسارتی بالغ بر پنج میلیارد تومان به بودجه کشور دانست و افزود: خسارت مالی را شاید بتوان جبران کرد، اما خسارت روحی به وجود آمده در پی فوت یک پدر بر اثر تصادف، جبران‌پذیر نیست.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: هیچ مکتبی به مانند اسلام برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیست و هیچ‌کدام از کشور‌ها که داعیه حقوق بشر دارند، به مانند دین اسلام برای این امر، ارزش قائل نیستند.

سردار اشتری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند که بایستی تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی به کمترین حد ممکن برسد؛ همچنین ایشان به سهم دستگاه‌ها در کاهش تصادفات نیز اشاره داشتند؛ بر این اساس، طرح‌های خوبی برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان سوانح رانندگی انجام شده است و باید تمام توان خود را روی این موضوع بگذاریم.

وی تأکید کرد: فرهنگ ترافیک، صنعت خودرو و ایمنی آن بسیار مهم است؛ اما خود رانندگان بیش از پیش اهمیت دارند. اگر می‌گوییم در کشور چند هزار نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، باید این معضلات برطرف شود و در موضوع خودرو و صنعت خودرو هم باید به‌طور قاطع از شرکت‌های خودروساز مطالبه کنیم.

فرمانده ناجا عنوان کرد: خودروی ناایمن نباید تولید شود؛ اگر هم تولید شد، نباید شماره‌گذاری شود و نباید در چرخه بهر‌ه‌برداری قرار گیرد؛ بلکه باید جلوی آن را گرفت و ما این کار را می‌کنیم؛ جان مردم برای ما مهم‌تر از این است که یک شرکت از عدم تولید و توزیع و شماره‌گذاری خودروی آن شرکت، ناراحت شود.

سردار اشتری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی حدود ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز ۱۴۰۰ افزایش سفر‌ها را شاهد باشیم؛ البته وظیفه اعمال قانون بر اساس رنگ‌بندی‌های صورت گرفته توسط ستاد ملی کروناست.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر ضرورت پرهیز از سفر‌های غیرضروری اظهار داشت: در هر صورت در مسیر‌ها حضور خواهیم داشت و در کنار مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در جذب نیروی انسانی محدودیت داریم، افزود: ما در بین نیرو‌های مسلح تنها سازمانی هستیم که مجوز جذب داریم؛ البته سایر نیرو‌های مسلح در صورتی اجازه جذب نیرو دارند که نیروی آن‌ها بازنشسته شود، اما در پلیس علاوه بر این موضوع، نیرو‌های جدید نیز مجوز جذب دارند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه امروز متکی به خود هستیم، تأکید کرد: باید از هوشمند‌سازی در اقصی‌نقاط کشور استفاده کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در حمایت از پلیس راهور و راه، اراده خوبی دارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اولویت‌ها را در بین پرسنل نیروی انتظامی مشخص کنیم، یکی از این اولویت‌ها مربوط به پرسنل راهور است.

رئیس پلیس کشور ضمن تشکر از پرسنل نیروی انتظامی گفت: ان‌شاءالله بتوانیم در بحث معیشت کارکنان اقدامات مناسبی انجام دهیم و اضافه‌کار آن‌ها را پرداخت کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در بحث اعمال قانون این کار باید با رعایت متانت و ادب صورت گیرد، یادآور شد: مردم برخورد ناشایست را از ما نمی‌پذیرند، شهروندان را در درجات یک، دو و سه تقسیم‌بندی نمی‌کنیم و همه برای ما عزیز هستند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار