دفاع پرس از پایان چشم انتظاری مادر شهید "عباس امیدی" گزارش می‌دهد

امروز روز دامادی پسرم است، گریه نکنید/ سربند "یا صاحب الزمان(عج)" یادگاری فرزند برای مادر

روز گذشته پیکر شهید "عباس امیدی" که در باغ موزه دفاع مقدس آرامیده بود، احراز هویت شد. صبح امروز مسئولان یادگاری‌های به جامانده از شهید را به خانواده‌اش تقدیم کردند. مادر صبور و مقاوم این شهید قبل از دیدار قبر فرزند شهیدش خطاب به فرزندانش گفت: کسی در روز دامادی برادرش گریه نمی‌کند.
کد خبر: ۴۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ - 15April 2015

امروز روز دامادی پسرم است، گریه نکنید/ سربند

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس - زهرا ظهرهوند: روز گذشته خبری منتشر شد که پیکر یکی از شهدای گمنام دفن شده در باغ موزه دفاع مقدس احراز هویت شده است. این در حالی بود که سال گذشته پیکر شهید عبدالرحمن گلچینی احراز هویت شده بود و برادر شهیدش علیرضا گلچینی نیز که به تازگی شناسایی شده بود در قبری دو طبقه در باغ موزه دفن شد و در کنار برادرش آرام گرفت.

با اعلام این خبر صبح امروز جمعی از مسئولان کمیتهی جستجوی مفقودین، ارتش و باغ موزه دفاع مقدس به دیدار مادر شهید عباس امیدی رفتند تا مدارک فرزند شهیدشان را به او تحویل دهند و او را تا باغ موزه دفاع مقدس همراهی کنند.

وقتی مسئولان وارد خانه شهید میشوند، مادر صبورانه ایستاده و به همه خیرمقدم میگوید. اما خواهران و بستگان شهید بیتابی میکنند و اشک میریزند. مادر خطاب به فرزندانش میگوید: کسی در مراسم دامادی برادرش گریه نمیکند. خوشحال باشید که امروز پسرم داماد شده است و به من تبریک بگویید.

یکی از مسئولین شروع به ارائه توضیحاتی میکند و میگوید: فرزند شما در سال 90 در منطقه پنجوین شناسایی شد و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همراه هشت شهید دیگر در باغ موزه دفاع مقدس دفن شدند که یکی از آنها سال گذشته احراز هویت شد.

وی ادامه داد: ما وسایل شهدای گمنام را نگهداری میکنیم تا در صورت احراز هویت به خانوادهی آن شهید تحویل بدهیم. از این شهید بزرگوار سربندی مزین به نام مبارک صاحب الزمان(عج) به یادگار مانده بود.

سربند را به مادر شهید میدهند. مادر صبورانه ذکر یا صاحب الزمان(ع) میگوید، سربند را میگیرد و میبوسد. خواهران شهید ذکر یا صاحب الزمان(عج) میگویند و اشک میریزند. برای لحظهای در خانه شهید فقط ذکر آقامان صاحب الزمان(عج) است.

مسئولان یک نگاتیو و قوطی کرم نیز که از آن شهید به یادگار مانده بود به مادر شهید میدهند اما مادر صبورانه و بدون اینکه اشکی بریزد، از همه تشکر میکند و به مسئولان میگوید: ان شاءالله امام زمان یاری دهنده شما در زندگی باشد.

یکی دیگر از مسئولین کمیته میگوید: از طریق آزمایش خونی که 4 سال پیش از شما گرفته شد، این شهید شناسایی شد.

مادر این شهید بزرگوار نیز میگوید: چند سال پیش در تلویزیون مشاهده کردم که با نمونه خون شهیدان را شناسایی میکنند و این موضوع را به دخترم گفتم و نمونه خون گرفته شد.

سپس مسئولین برگه جواب آزمایش را برای تایید نشان خانواده دادند. مادر تشکر کرد و از خداوند برای همه عاقبت بهخیری خواست.

مادر به مسئولانی که آمده بودند گفت: عوض ندارم که به شما بدهم و امام زمان(عج) شما را یاری دهد و از امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) عوض بگیرید.

یکی از مسئولین کمیته به مادر میگوید: ما مدیون شما مادران شهدا هستیم و در جواب یکی از بستگان که سوال میکند آیا پلاکی همراه ایشان بوده است، گفت: این شهید پلاک نداشت و همهی وسایلی که همراه شهید بود همینهایی بود که تقدیم شد.

امیر کاظمی مسئول امور ایثارگران ارتش نیز در این دیدار میگوید: شهید شما در درگیری در منطقه پنجوین و در عملیات والفجر9 به شهادت رسیدند. در آن عملیات وضعیت به گونهای میشود که نتوانستند پیکر فرزند شما را به عقب برگردانند. امروز آمدهایم تا در کنار شما باشیم.

اکنون مادر شهید به همراه بستگانش در جوار قبر فرزند شهیدش حضور یافته تا پس از سالها دوری و چشمانتظاری قبر فرزندش را در آغوش گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها