معرفی کتاب؛

«پرواز تا ملکوت»

«پرواز تا ملکوت» عنوان کتابی است درباره خاطرات و زندگی سردار شهید «علی عباسقلی‌زاده» که به قلم «مهناز عبدل‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۴۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ - 14March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «پرواز تا ملکوت» عنوان کتابی است درباره خاطرات و زندگی سردار شهید «علی عباسقلی‌زاده» که به قلم «مهناز عبدل‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.

سردار شهید «علی عباسقلی‌زاده» فرمانده گردان امام حسین (ع) شهرستان اهر آذربایجان‌شرقی بود که پس از مجاهدت‌های فراوان در جبهه‌های حق علیه باطل و سال‌ها تحمل رنج و درد جانبازی در سال 1388 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کتاب 143 صفحه‌ای «پرواز تا ملکوت» به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی و توسط انتشارات «31 عاشورا» به شمارگان 1000 جلد در زمستان 1397 به چاپ رسیده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

شهید چراغ نورانی است که برای رسیدن به لقاءا... قدم در راهی گذاشته که بند بند وجودش را با آب زمزم شستشو داده و خود را آماده سفر عشق می‌نماید. او عاشقانه با مولای شهیدان پیوند دوستی برقرار کرده و خود را بر آن داشته تا مانند عملدار دشت کربلا دو بال از خدا بگیرد و به سوی افلاک پرواز کند.

این مجموعه زندگی‌نامه و خاطرات شهیدی را بازگو می‌کند که زندگی خود را وقف اسلام و کشور کرد و برای رسیدن به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، رهرو امامش شد و عاشقانه و جانانه برایش لبیک گفت.

آری شهید بزرگوار علی عباسقلی‌زاده در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن حماسه‌ها و جانفشانی‌هایی از خود نشان داد که گرچه زبان از گفتن همه آن قاصر است، لذا سعی شده حداقل به پاره‌ای از خصوصیات و وقایع زندگی وی و همچنین به مسائل کاری شهید بزرگوار اشاراتی شود.

شایسته است از عزیزانه که در فرا راه جهالتم، چراغ هدایت بودند و با تمام وجود در نگارش مطالب ارزشمند و زندگی‌نامه شهید والامقام علی عباسقلی‌زاده به ویژه خانواده محترم این شهید معزز، همکاران و همرزمان شهید که از روی اخلاص در گردآوری این مطالب مرا یاری نمودند، تقدیر و تشکر نمایم.

مهناز عبدل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار