در واکنش به جنجال اخیر رسانه‌های معاند صورت گرفت؛

بیانیه فرماندهی عملیات روانی و جنگ نرم قرارگاه لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع)

فرماندهی عملیات روانی و جنگ نرم قرارگاه لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) در واکنش به جنجال‌آفرینی‌های اخیر رسانه‌های معاند در فضای مجازی و تبلیغ علیه ارتش قهرمان جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۴۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ - 14March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، فرماندهی عملیات روانی و جنگ نرم قرارگاه لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) در واکنش به جنجال‌آفرینی‌های اخیر رسانه‌های معاند در فضای مجازی و تبلیغ علیه ارتش قهرمان جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سناریو تبدیل حضور مردمی ارتش برای ایجاد ثبات امنیت و برقراری نظم به اقدامی ضد مردمی، تحریف به سبک انگلیسی و یک بازی نخ‌نما برای ملت ایران است. رسانه‌های بیگانه، در فضای مجازی مطالبی تفرقه‌انگیز در خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران و اعتراضات سال ۹۸ منتشر کردند که با اندکی سواد رسانه‌ای می‌توان فهمید که معاندین تلاش می‌کنند چهره ارتش را لطمه‌دار کنند. آشنایی با حداقل‌های سلسله‌ مراتب نظامی در کشور، تلاش این رسانه‌های دروغ‌پرداز را آشکار می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: داستان از آنجایی شروع می‌شود که فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه‌ای با سایت رسمی رهبر معظم انقلاب بیان می‌دارد که ارتش در ایجاد امنیت و آرامش در جریان ناآرامی‌های سال‌های اخیر نقش به سزایی داشته است. سایت‌ها و بنگاه‌های دروغ‌پردازی بیگانه، با دست بردن در این مصاحبه از آن با عنوان حضور ارتش در سرکوب اعتراضات یاد کردند.

این بیانیه می‌افزاید: اولین نکته حائز اهمیت این است که بنای ارتش، حفاظت از تمامیت ارضی، تأمین امنیت، حفظ انقلاب اسلامی و استقلال کشور در برابر بیگانگان و عمّال داخلی آن‌ها در حراست از کیان ملی و جان و مال مردم است. ارتش در بلایای طبیعی کشور نیز همواره در کنار مردم بوده و در بسیاری از موارد نسبت به سایر دستگاه‌های مسئول، مانند ستاد مدیریت بحران پیشتاز بوده است.

در این بیانیه تصریح شده است: ارتش هم‌چنین در اغتشاشات تحت هدایت جریان‌های ضدانقلاب و داعشی خارج از کشور نیز برای مقابله با حملات احتمالی منافقین مخفی ‌شده در میان مردم، خود را سازمان‌دهی کرده و از اماکن حسّاس کشوری و لشکری، منازل و اماکن عمومی بدون تلفات و با کمترین هزینه‌ حفاظت نمود.

در بیانیه قرارگاه جنگ‌های نوپدید قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نزاجا تأکید شده است: بدیهی است در صورت لزوم، ارتش برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حسب اوامر صادره از سوی سلسله ‌مراتب فرماندهی در کنار سایر نیروهای حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جانانه انجام ‌وظیفه خواهد کرد. هدف از حضور ارتش در تمامی وقایع و جریان‌های پیش آمده نظیر هشت سال دفاع مقدس و بلایای طبیعی همواره حراست از مردم، ایجاد امنیت و آرامش برای مردم و در راستای تحقق شعار و شعور ارتش فدای ملت بوده است.

در این بیانیه تصریح‌ شده است: بنگاه‌های دروغ‌پرداز بیگانه همواره به دنبال ایجاد تفرقه میان ارتش، نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران هستند و تخریب چهره خادمان ملت در نیروهای مسلح از کار ویژه‌های شکست‌ خورده آنان در تحریف واقعیت و از تکنیک‌های نخ‌نمای آنان است.

در انتهای این بیانیه آمده است: نتیجتاً مردم فهیم آشکارا، اقدامات مردمی ارتش و حضور این نهاد را برای جلوگیری از ناامنی‌های مستحدثه را و تلاش برای خدمت هم‌میهنان عزیز را مشاهده می‌کنند و نه تنها نیازی به قیمومیت از طرف اجانب ضدمردمی را ندارند بلکه تیزبینانه تحرکات هدفمند آنان را برای ایجاد شکاف بین ارتش و مردم رصد می‌نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها