مدیر هنری اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری آیین «تجلیل از هنرمندان انقلابی» خراسان شمالی

سرگرد «مجتبی زارعی» از برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ - 15March 2021

برگزاری آئین «تجلیل از هنرمندان انقلابی» خراسان شمالیسرگرد «مجتبی زارعی» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بجنورد اظهار داشت: هنر، زبان رسایی برای بیان وقایع و حقایق به خصوص حماسه جاوید دفاع مقدس است. هنرمندان دفاع مقدس علی‌رغم وجود کمبودها، میدانی به وسعت کربلای ایران گشودند و با خلق آثار فاخر هنری آثار ماندگاری را به یادگار گذاشتند که ضمن انتقال مبانی ارزشی به نسل جوان تداوم انقلاب اسلامی را رقم زد.

زارعی تصریح کرد: هنر در دوران دفاع مقدس از کارآمدی بالایی برخوردار بود و جوانان بسیجی و مومن آثار فراوانی را در قالب‌های مختلف هنری خلق کردند. جوانان امروز این مرز و بوم نیز برای مقابله با جنگ نرمی که نظام سلطه علیه ایران اسلامی اعمال کرده با بهره‌گیری از هنر دفاع مقدس، معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را با زبان هنر به جامعه ارائه می‌کنند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هنرمندان با توکل به خداوند متعال و مدد گرفتن از شهدای والامقام می‌توانند پیام‌های ماندگار انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم را از طریق ساخت فیلم مستند و یا داستانی، عکس، نقاشی به آحاد مردم به خصوص نسل جوان منتقل کنند.

زارعی بیان داشت: هنرمندان در سایه حمایت مسئولین می‌توانند به وسیله رسانه‌های جمعی مثل رادیو، تلویزیون، فضای مجازی و موسسات فرهنگی و هنری ارزش‌های دفاع مقدس را بیش از پیش به عموم مردم ارائه کنند، چراکه اصحاب فرهنگ و هنر تاثیرگذارترین افراد جامعه هستند.

وی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به منظور تکریم هنرمندان دفاع مقدس، در مراسمی که چهارشنبه 27 اسفند در مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار می‌شود از هنرمندان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: این هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری اعم از تولیدات سینمایی و مستند کوتاه، تیزر، پویانمایی، تجسمی، طراحی، جشنواره‌های ملی و استانی به خصوص جشنواره‌های ویژه نیروهای مسلح همچون جشنوارهای ملی ترنم فتح و تئاتر سنگر تقدیر خواهد شد.

زارعی گفت: این مراسم می‌تواند حضور هنرمندان استان را در جشنواره‌های آتی به خصوص جشنواره ملی فانوس که در سال ۱۴۰۰ به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود پررنگ‌تر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها