جلسه شهید کاوه و سردار عزیر جعفری ساعاتی پیش از عملیات بدر+ فیلم

فیلمی از جلسه شهید محمود کاوه و سردار عزیر جعفری به همراه جمعی از رزمندگان لشکر ویژه شهدا پیش از عملیات بدر منتشر شده است.
کد خبر: ۴۴۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ - 17March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‍‌پرس، شهید محمود کاوه سردار و فرمانده بزرگ لشکر ویژه شهدا در سال ۱۳۴۰ در یکی از محلات مشهد متولد شد. پدرش از مبارزان پیش از انقلاب اسلامی بود که با روحانیون مبارز حشر و نشر داشت، همین موضوع باعث شد تا کاوه از کودکی در فضایی معنوی و انقلاب تربیت شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران در مشهد پیوست و پس از گذراندن آموزش‌های چریکی برای ماموریتی شش ماهه به تهران آمد و با شروع جنگ تحمیلی به همراه عده‌ای از نیرو‌های خراسان به جبهه رفت. حضور او در کردستان موجب شد نخستین ماموریتش در آزادی بوکان مثمر ثمر باشد.

جلسه شهید کاوه و سردار عزیر جعفری ساعاتی پیش از عملیات بدر+ فیلم

مدتی بعد به عنوان فرماندهی سپاه سقز منصوب و اقدامات شهید کاوه و پیروزی‌های چشمگیر او باعث شد تا فرماندهی عملیات تیپ شهدا بر عهده وی گذاشته شود.

پس از شهیدان ناصر کاظمی، محسن گنجی‌زاده و محمد بروجردی، فرماندهی تیپ ویژه شهدا در سال ۱۳۶۲ به محمود کاوه سپرده شد. اولین ماموریت این تیپ پس از فرماندهی شهید کاوه انجام عملیات برون مرزی والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بود که همزمانی آن با عملیات والفجر ۴ موجب شد تا بخش زیادی از مناطق کردستان و سردشت از وجود ضد انقلاب پاکسازی شود. تا اینکه در تاریخ ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۵ شهید کاوه در جریان عملیات کربلای ۲ بر بلندای قله ۲۵۱۹ حاج عمران به شهادت رسید.

به مناسبت سالروز ایام پایانی عملیات بدر و حضور لشکر ویژه شهدا به فرماندهی شهید محمود کاوه، فیلمی از وی به همراه سردار عزیز جعفری و جمعی از رزمندگان لشکر ویژه شهدا را در خاکریز جبهه هورالعظیم لحظاتی پیش از عملیات می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار