یادداشت/

شعبان ماه گشایش خیرات برای انسان گرفتار در قرن معاصر

ماه شعبان شعبه‌های فراوانی از خیرات برای انسان گرفتاری باز می‌کند که اسیر دام‌های شیاطین شده است.
کد خبر: ۴۴۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ - 16March 2021

ماه شعبان گشایش خیرات برای انسان گرفتار آماج انواع امواج شیطانیگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ عذرا شباب؛ ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فصل‌های سبز عبادت و پرستش است هر یک از این سه ماه موقعیت ممتازی در عرصه بندگی و عبودیت خداوند دارد.

شعبان ماه با عظمتی است که به حضرت محمد (ص) سرور پیامبران منسوب است، ماهی که از ویژگی‌های معنوی منحصر به فردی برخوردار است.

 پیامبر اکرم (ص) این ماه را برای خویش برگزیده و از امت خود نیز خواست با انجام اعمال و عبادات این ماه وی را یاری نموده و بر شکوه بندگی خداوند به افزایند.

 این ماه منزلگاهی از مناظر سیر روحانی انسان است. انسان‌های بیدار و صاحبان سیر و سلوک و بهره گیری از فواید ماه شعبان و نشستن بر سر سفره‌های گسترده رحمت و شبستان سعادت قرب و بندگی خداوند وارد می شوند.

 در شرافت این ماه همین بس که رسول خدا (ص) آن را برای خویش برگزیده و برای کسی که او را در روزه این ماه اعانت کند دعا کردند و فرمودند: «شعبان ماه من است و هر کس یک روز از ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب است».

 ماه شعبان فرصت ویژه برای عبادت و بندگی خداوند است. انسان های شایسته و بندگان خوب خداوند با عبادت و ریاضت در این ماه جان و تن خود را طهارت می‌کند تا آماده ضیافت ماه بزرگ خداوند در ماه مبارک رمضان شوند.

 ماه شعبان شعبه های فراوانی از خیرات برای انسان گرفتار حیله‌های شیطانی در قرن معاصر باز می‌کند و خداوند درهای ملکوت آسمان و زمین را بر روی مشتاقان گشوده نگه می‌دارد تا افراد بتوانند با بهره‌گیری از برنامه‌های انسان‌ساز به آسمان عبودیت پرواز کند.

در این ماه می توان از  آموزه‎هایی که از سوی پیامبر اکرم (ص) و جانشینان معصومش (ع) مهندسی شده‌اند به مقام قرب رسید. تنها راه نجات بشر از منجلاب شهوت گناه و تاریکی همین است که با اتکا به نماز، روزه، دعا، تلاوت قرآن ،صدقات، احسان و استغفار بهره و برای ضیافت بزرگ الهی در ماه رمضان مهیا شد.

شعبان ماهی است که سوم، چهارم، پنجم و پانزدهم آن به ترتیب مصادف با ميلاد بزرگ سالار شهيدان امام حسين (ع)، علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام زين‏ العابدين (ع) و منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در آن متولد شدند و این خود اسبابی برای بخشش و پاکی پندگان برای ورود به ماه رمضان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار