با حضور نمایندگان سفارت عراق در ایران؛

آیین رونمایی از آثار حجمی سرداران شهید مقاومت در قم برگزار شد

آیین رونمایی از آثار حجمی سرداران شهید مقاومت، امروز با حضور نمایندگان سفارت عراق در ایران و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ - 15March 2021

آیین رونمایی از آثار حجمی سرداران شهید مقاومت در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین رونمایی از آثار حجمی سرداران شهید مقاومت امروز با حضور «علی سعدی الخصاف»، «استبرق فاضل محمد» و «سیف محمد راجح» نمایندگان سفارت عراق در ایران، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، جانشین فرماندهی سپاه استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این همایش «احمد حاجی زاده» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم طی سخنانی ابراز داشت: از ثمرات انقلاب اسلامی تربیت فرماندهان رشیدی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که علی‌رغم گریز از شهرت و نام آوری، امروز به چنان عظمتی دست یافت که جهان در برابرش سر تعظیم فرود آورد.

آیت الله «سید محمد سعیدی» نماینده، ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز با تجلیل از مقام شهدای والامقام گفت: کسانی که می‌گفتند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید، امروز نابود شدند و به برکت شهدا انقلاب روزبروز به مسیر بالنده خود ادامه می‌دهد.

«سید‌مرتضی سقاییان‌نژاد» شهردار قم نیز با بیان اینکه دفاع مقدس لیله القدر انقلاب اسلامی است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح کلانشهر قم از افتخارات شهرداری دانست و بر گسترش آن تاکید کرد.

در همایش فوق، بالاترین نشان خدمت کنگره ملی شهدای استان قم به دست آیت‌الله سعیدی به شهردار قم اهدا شد؛ همچنین تعدادی از مسئولان معاونت‌های شهرداری نیز به جهت تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شدند و گروه سرود میثاق نیز سرودی را در وصف شهدای مقاومت اجرا کرد.

در پایان‌ آثار حجمی و تندیس شهیدان والامقام حاج «قاسم سلیمانی» اثر علی لوایی، «ابومهدی المهندس» اثر محمد بیک‌زاده و «شهروز مظفری‌نیا» شاهرخ اکبری دیلمقانی با حضور مسئولان حاضر رونمایی شد. قرار است پس از انجام تمهیدات لازم، تندیس‌های مذکور به عراق منتقل شده و در محل شهادت سرداران بزرگوار در فرودگاه بغداد نصب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها