مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

روحانیت «مدافع شریعت» است

سردار ظفری گفت: روحانیت مدافع شریعت است و لباس روحانیت، لباس عاقبت‌به‌خیری و لباس پاسداری از رابطه بین خدا و بنده خداست.
کد خبر: ۴۴۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ - 15March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز در دومین همایش ایثارگران روحانی این استان، ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: شما روحانیون افرادی هستید که علاوه بر لباس دین، لباس مجاهدت هم بر تن دارید. این لباس را هر کسی جرأت ندارد به تن کند؛ این لباس، لباس مصونیت، لباس قناعت، لباس عاقبت‌به‌خیری و لباس پاسداری از رابطه بین خدا و بنده خداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: روحانیون ایثارگر، در حالی که بسیاری در غفلت بودند، وارد میدان شدند و لشکر الهی را ساختند. بنده احساس می‌کنم هر جایی که شما روحانیون ایثارگر حضور دارید، توان الهی همان‌جاست.

وی افزود: وقتی رزمنده‌ای در صحنه‌های نبرد قرار می‌گیرد، چند وجه برایش ایجاد می‌شود؛ او قاعده‌های تعریف‌شده دنیا را به هم می‌زند، مخصوصاً وقتی که داوطلب می‌آید و یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس حضور داوطلبانه مردم در آن دوران است. در دفاع مقدس حتی سرباز هم جایگاه خودش را دارد و در مقام مجاهدت هیچ وقت از اصول دست برنمی‌دارد.

ظفری عنوان کرد: اگر از رزمندگان مجاهد روحانی بپرسید که چه پاداشی در قبال مجاهدت و ایثارگری دوران دفاع مقدس دارید؟ قسم می‌خورم که در پاسخ می‌گویند، چیزی جز سعادت جامعه را نمی‌خواهیم. این مقام شایسته هر کسی نیست و باید مراقبت خاص و ویژه از آن شود. ما هنوز نتوانسته‌ایم روحانیت را آن‌چنان که باید در جامعه بشناسانیم. در هر عملیاتی که روحانیت در آن جبهه حضور داشته، معرفت رزمندگان بالا رفت و آن عملیات شکل و ماهیت دیگری داشت. کاش همه ما نقش بی‌بدیل روحانیت در جامعه را می‌دانستیم.

این مسئول تاکید کرد: در جامعه ما دو نگاه وجود دارد که متأسفانه باعث شکل‌گیری شکاف شده است. یک نگاه می‌گوید که ما انقلاب کردیم و هدف از آن تشکیل جمهوری اسلامی بوده، قوانین را مقداری اسلامی کردیم و خدا را شکر پس از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، کار دیگری نداریم. اگر این نگاه را «مغرضانه» ندانیم، باید بگوییم که نگاه خیلی ضعیفی است. این نگاه انقلاب اسلامی را مثل سایر انقلاب‌ها می‌داند؛ نگاهی که متأسفانه در حال بسط پیدا کردن است و با این نگاه، حفظ جمهوری اسلامی و حکومت سخت است. اما در یک نگاه دیگر باید برگردیم به اندیشه‌های حضرت امام (ره) که می‌فرمایند اگر مسئولین جمهوری اسلامی به فکر تشکیل حکومت جهانی نباشند، خائن هستند. ما اگر فکر کنیم که فقط وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم، صرفاً در تشکیل جامعه اسلامی بزرگترین خطای فکری را مرتکب شده‌ایم.

ظفری تصریح کرد: برای تشکیل حکومت اسلامی همگی باید شهید سلیمانی شویم. اگر اندیشه جامعه ما سلیمانی شد، این همه درگیری فکری و جناحی و... بی معنی می‌شود. با نگاه حزبی ارزش واقعی حکومت اسلامی را نمی‌توان تعریف کرد. نگاه شهید سلیمانی نگاه جهانی بود و ارزش جهانی داشت. ایشان حرف امام (ره) را درک کرد و نگاهش در راهبرد تشکیل حکومت جهانی اوج گرفت. در هیچ زمانی سرگرم مسائل و اختلافات داخلی نشد و همیشه فراتر از این‌ها رفتار کرد؛ بنابراین هر کسی در جایگاه خودش باید بزرگ شود تا جامعه را امام زمانی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار