طمع به منابع جنوب یمن؛ امارات برای اکتشاف نفت و گاز در سقطری کارشناس اعزام کرد

منابع یمنی گزارش دادند که امارات در راستای تسلط کامل بر جزیزه سقطری، عده‌ای کارشناس خارجی را به منظور بهره‌برداری از منابع این جزیزه به یمن اعزام کرده و در عین حال، ۵۰۰ فرد را از این جزیزه برای آموزش‌های نظامی به امارات برده است.
کد خبر: ۴۴۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ - 15March 2021

طمع به منابع جنوب یمن؛ امارات برای اکتشاف نفت و گاز در سقطری کارشناس اعزام کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع یمنی، امروز (دوشنبه)، از تحرکات جدید امارات برای تحت کنترل درآوردن جزیزه سقطری در جنوب یمن خبر داد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری «الصحافه الیمنیه» خبر داد که کارشناسانی با ملیت‌های مختلف وارد جزیزه سقطری شده‌اند تا منابع مجمع‌الجزایر سقطری را برای امارات مدیریت کنند.

این منبع در ارتباط با این کارشناسان گفت که آن‌ها تابعیت کشور‌هایی مانند «پاکستان، هند و مصر» را دارند و به منظور اداره شیلات در سقطری و همچنین انجام اکتشافات نفتی و گازی به این جزیزه اعزام شده‌اند.

طبق گفته منبع یادشده، این کارشناسان پایان هفته گذشته با یک هواپیمای اماراتی وارد سقطری شده‌اند و این گام پس از آن صورت گرفته که ابوظبی گذرگاه‌های هوایی و دریایی این جزیزه را به طور کامل تحت کنترل خود درآورده است.

از سوی دیگر، این خبرگزاری یمنی در گزارشی دیگر به نقل از منابع آگاه خبر داد که ابوظبی در راستای تسلط کامل بر سقطری گروهی جدید از نیرو‌های «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-وابسته به امارات) را برای آموزش‌های نظامی به امارات برده است.

منابع یمنی، پیشتر، نیز گزارش داده بودند که امارات ده‌ها افسر صهیونیست و اروپایی را به سقطری آورده است و در سال ۲۰۱۹ با جذب تعدادی از زنان این جزیره و آموزش آن‌ها در ابوظبی، آنان را به همراه هزاران تن از جوانان سقطری به خدمت گرفته است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها