مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

رسالت ما زنده نگهداشتن نام و یاد شهدای مدافع حرم است

سردار «ناصر باباخانی» گفت: شهدای مدافع حرم در خارج از مرز‌های کشور ایثار کردند و جان خود فدای نظام اسلامی کردند تا استکبار جهانی نتواند تهدیدی برای اسلام باشد بنابراین رسالت ما زنده نگهداشتن نام و یاد آن‌هاست.
کد خبر: ۴۴۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ - 16March 2021

امروز زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا وظیفه ماستبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز (سه شنبه) در مراسم نامگذاری ساختمان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و همکاران ایشان در نامگذاری اماکن و ساختمان‌های دانشگاه با نام والای شهیدان اظهار داشت: این حرکتی ارزشی است چرا که شهیدان  ما، هم شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و  امنیت در مقابل استکبار جهانی سینه سپر کردند و حافظ کشور و انقلاب شدند.

سردار باباخانی افزود: در سال‌های اخیر فرزندان برومندی مانند شهیدان سلیمانی و محمدحسین علیخانی خارج از مرز‌های کشور جان خود را در کف دست قرار دادند و شربت شهادت نوشیدند تا دشمن تا بن دندان مسلح شده توسط استکبار جهانی نتواند تهدیدی برای اسلام باشد و به مرز‌های کشور عزیز ما نزدیک نشود. امروز رسالت زنده نگهداشتن نام و یاد این شهداست.

همسران شهدا نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد شهید دارد

حجت‌الاسلام «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن قدردانی از اقدام جهادی و دانشگاه آزاد اسلامی  این اقدام را ولایت مدارانه دانست و گفت: نامگذاری این ساختمان به نام شهید مدافع حرم سردار محمد حسین علیخانی الگویی برای عزیزان دانشجویی است  که در این دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و دانشجویان به جهاد علمی خواهند پرداخت و در پرتو درسی که از زندگی شهید علیخانی و شهدای والا مقام می‌گیرند درس جهاد با نفس  را انشا خواهند کرد و تعلیم و تربیت در کنار تزکیه نفس را خواهند آموخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: همسران شهدا نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد شهید دارند. بیش از ۳۰ سال است که در بین خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران و جانبازان هستم و با آنان زندگی کرده‌ام و باید بگویم که این عزیزان برای ما قابل درک نیستند چرا که فقط خود آنان خودشان را درک می‌کنند، هیچکس نمی‌تواند جانبازی را درک کند که ۳۲ سال قطع نخاع شده و روی بستر دراز کشیده، اما باز هم زبان شکر دارد یا جای همسر شهیدی باشد که در سن ۱۷ سالگی همسر خود را از دست و از فرزند شهید با جان و دل نگهداری کرده است، واقعا این صبر و تحمل را چه کسی می‌تواند درک کند.

فرهنگ سازی شهدا نیاز نسل جوان امروز ماست

«فرهاد گلمحمدی» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز ضمن تبریک ایام شعبانیه با تاکید بر اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یاد و نام شهیدان را مایه سربلندی ملت ایران و نشانه‌ای به سمت پیروزی می‌دانند چرا که فداکاری شجاعانه شهیدان است که عظمت ملت ما و عمق مبانی فرهنگی و تمدن آنان را به اثبات می‌رساند.

 گلمحمدی خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یاد‌ها ماندگار سازیم و از جمله کار‌های فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مزین کردن اماکن با نام شهدای والا مقام است چرا که این فرهنگ سازی نیاز نسل جوان است و کمترین کاری است که برای زنده نگه داشتن نام شهدا می‌توان انجام داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: ما دانشگاهیان قدر دان ایثار و فداکاری شهیدان، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها هستیم و می‌دانیم اگر این از خود گذشتگی و ایثارگری‌ها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد و از آنجا که جوانان الگو پذیر هستندو به شدت تحت تاثیر محیط زندگی و محیط آموزشی قرار می‌گیرند با اصلاح فضای آموزشی از جمله ایجاد یادمان‌های شهیدان آنان را به سمت دینداری رهنمون سازیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که تا کنون چندین یادمان شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ایجاد شده از جمله یادمان و آرامگاه پنج شهید گمنام، نامگذاری میدان شهید سردار سپهبد سلیمانی و نصب سردیس آن شهید والامقام در میدان اصلی دانشگاه، نامگذاری دانشکده تربیت بدنی این واحد با نام شهید سهیلی، نامگذاری سالن جلسات دانشکده پیراپزشکی با نام شهید فخری زاده و امروز نیز نامگذاری ساختمان دانشکده علوم انسانی واحد با نام شهید مدافع حرم سردار محمد حسین علیخانی  و قرار دادن این الگو‌ها در محیط دانشگاه مطمئنا مایه خیر و برکت و الگو پذیری جوانان از این بزرگواران است.

شهید به تعبیر قرآن حیات واقعی دارد

حجت‌الاسلام «مرتضی جلیلی» مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم با بیان جایگاه ارزشمند شهید در جامعه اظهار داشت: شهید به تعبیر قرآن حیات واقعی داردکه این امر در قرآن کریم فقط برای شهید تعبیر شده واین که شهید با حیات واقعی صاحب اثر‌های واقعی است و همسران شهیدان به دلیل ارتباط عاطفی و احساسی این حیات را بیشتر از دیگران درک می‌کنند.

وی ضمن قدر دانی از سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: با همت و درایت دکتر گلمحمدی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به نام شهید مدافع حرم مزین شده است که یکی از دانشکده‌های بزرگ واحدکرمانشاه است و متناسب با رشته تحصیلی شهید انتخاب شده و مطمئنا این حرکت معنوی، هم در دانشگاه و در میان دانشجویان اثر گذار است و هم توجه و لطف خداوند را به سمت دانشگاه بیشتر خواهد کرد و موجب برکت خواهد بود.

در این مراسم از همسر و فرزند شهید مدافع حرم محمد حسین علیخانی با اهدای لوح سپاس قدر دانی شد و همسر شهید علیخانی ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه که وقت گذاشته و نام شهدای این مرزو بوم را زنده نگه می‌دارند قدر دانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار