رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

کاهش ۷۴ هزار نفری مجروحین تصادفات در سال ۱۳۹۹

سردار هادیانفر با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی تردد‌ها در اسفند، از کاهش ۷۴ هزار نفری مجروحین تصادفات در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ - 16March 2021

کاهش ۷۴ هزار نفری مجروحین تصادفات در سال ۱۳۹۹به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن نورالرضا پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برگزار شد، با بیان اینکه با همت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ۳۰ هزار نیروی پلیس راه و راهور در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی حضوری فعال دارند، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شاهد کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات بودیم.

وی ادامه داد: استفاده از همیاران و بازرسان نامحسوس و تعامل وزارت آموزش و پروش باعث ارتقاء فرهنگ ترافیک و موجب کاهش ۱۸ درصدی تخلفات رانندگی شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امسال ۷۴ هزار نفر کاهش در مجروحین تصادفات داشتیم، گفت: امروز شاهد هستیم که در دورترین شهر‌های کشور همه از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند. بستنِ کمربند تا ۸۰ درصد در حفظ جان سرنشینان و راننده اثربخش است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در اختیار ۴۴ میلیون راننده است، عنوان کرد: سالیانه دو میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، اما متأسفانه زیرساخت‌ها هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کاهش تردد‌ها را به میزان ۶۸ درصد در فروردین ۱۳۹۹ داشتیم، افزود: متوسط تردد‌ها کمتر از ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده است و اسفندماه امسال نیز افزایش ۱۳ درصدی را در تردد‌ها شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا متذکر شد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو که اساس آن صحبت با تلفن همراه است و خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین عوامل تصادفات است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به ۹۱ درصد شهر‌ها در نوروز مجاز است و فقط ۴۰ شهر وضعیت قرمر و نارنجی و محدودیت سفر دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار