سخنگوی ناجا خبر داد؛

کشف بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر/ دستگیری ۱۰۹ هزار خرده‌فروش مواد افیونی

سردار حاجیان از کشف بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۹ هزار خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
کد خبر: ۴۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ - 16March 2021

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» سخنگوی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز (سه‌شنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه «امنیت، سلامت و نشاط بهاری» شعار نیروی انتظامی برای نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: امنیت باعث نشاط هر جامعه‌ای می‌شود و امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در سطح بالایی است.

وی ادامه داد: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ است که در بحران کرونا مردم به خوبی این موضوع را درک کردند.

سخنگوی ناجا افزود: امنیت بسترساز توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... است و شادی و نشاط به‌عنوان یکی از نیاز‌های روانی انسان که موجب سلامتی انسان می‌شود.

سردار حاجیان با اشاره به محدودیت‌های تردد در نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: نیروی انتظامی نگران سلامتی مردم است و امیدواریم که با همکاری مردم از این بحران (کرونا) عبور کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه تجهیزات و امکانات، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توان صد درصدی خود را به میدان آورده است.

سخنگوی ناجا در ادامه درباره چهارشنبه آخر سال گفت: این سنت بی‌خطر به یک سنت خطرناک تبدیل شده است و نیروی انتظامی با کسانی که حقوق مردم را رعایت نکنند، برخورد جدی خواهد کرد.

سردار حاجیان با بیان اینکه از ۱۵ بهمن تاکنون بیش از ۳۷ میلیون عدد ماده محترقه کشف شده است، افزود: از این تعداد بیش از سه میلیون عدد پرخطر بودند.

وی با اشاره به آمادگی گشت‌های انتظامی و گشت‌های محله‌محور تأکید کرد: اگر خودرو و موتوسیکلتی در این‌خصوص توقیف شود تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.

کشف بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر
سخنگوی ناجا درباره کشفیات مواد مخدر اظهار داشت: بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ کشف شده شده است؛ همچنین بیش از ۱۰۹ هزار خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سردار حاجیان در خصوص قاچاق سوخت و کالا گفت: بیش از ۸۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده و تعداد زیادی از قاچاقچیان دستگیر شده‌اند؛ همچنین یک میلیون و ۷۸۴ قطعه تجهیزات پزشکی، سه هزار و ۲۹۰ قلم دارو و یک میلیون و ۶۳ هزار قلم لوازم آرایشی-بهداشتی کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش از مطالبات مردم است، افزود: پلیس قاطعانه با اراذل و اوباش برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد امنیت پایدار خدشه‌دار شود.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه هوشمندسازی از اولویت‌های پلیس در سال ۱۴۰۰ است، عنوان کرد: کسانی که در فضای مجازی موجب ناراحتی و نگرانی مردم می‌شوند، پلیس با آمادگی و توانی که در فضای مجازی دارد با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

کشف کالای احتکارشده به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان
سردار حاجیان همچنین با بیان اینکه ارزش اموال احتکاری که پلیس کشف کرده ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌هایی که پلیس امنیت اقتصادی به سرانجام رسانده، ۲۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۴ میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ صورت گرفته است که ۱۳ میلیون و ۵۱۶ هزار تماس عملیاتی شده و رشد سه درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره احتمال صدور اعلان قرمز برای یکی از خوانندگان خارج از کشور (ساسی مانکن) گفت: اعلان قرمز بر اساس درخواست قضایی است و اگر دستوری داده شود، پلیس اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار