مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

اگر می‌خواهید سعادتمند شوید از حماسه جاوید شهدا الگو بگیرید

«محمد پورداود» گفت: امروز در افتتاحیه راهیان نور مجازی شرکت کردیم تا به دانش آموزان این را انتقال بدهیم که اگر می‌خواهید سعادتمند شوید، از شهدا و حماسه جاویدشان الگو بگیرید.
کد خبر: ۴۴۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 16March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمد پورداود»، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان امروز در مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی کشور در این استان، ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش سند تحول اعتقادی، عبادی و اخلاقی است. این یک ساحت تربیتی بسیار قوی بوده و چیزی که ما را به این ساحت رهنمون می‌کند، آن است که روحیه ایثار و شهادت و جهاد را ترویج دهیم. به این منظور ما امروز در افتتاحیه راهیان نور مجازی شرکت کردیم تا به دانش آموزان این را انتقال بدهیم که اگر می‌خواهید سعادتمند شوید، اگر می‌خواهید خیر دنیا و آخرت را داشته باشید و از آسیب‌های اجتماعی مصون باشید و قلل علمی را فتح کنید، بایستی از شهدا و حماسه جاویدشان الگو بگیرید. 
 
وی ادامه داد: راهیان نور قبل از اینکه به صورت مجازی برگزار شود به صورت حقیقی برگزار می‌شد و در ادامه همین مسیر با توجه به بستر جدیدی به وجود آمده، به دنبال این هستیم که این ترویج روحیه ایثار را به نسل جدید و نسل های دوم و سوم انتقال دهیم تا از تهاجم های مختلفی که نظام سلطه قصد دارد بر ما تحمیل کند مصون شویم.
 
پور داود در ادامه گفت: اعتقاد داریم آموزش مقدمه تربیت است، اما تربیت مقدم بر آموزش است و یکی از مهمترین راه‌های تقویت بنیان های تربیتی همین اردوهای راهیان نور است. اگر ما به نظریه هایی که در جامعه شناسی وجود دارد به ویژه جامعه شناسی سیاسی و فرهنگی، نظریه سرمایه اجتماعی، نظریه هویت اجتماعی و گروه‌های مرجع، متوجه می شویم تمامی این نظریه‌ها در وجود پربرکت شهدا موجود است، چرا که شهدای ما سرمایه های اجتماعی بزرگی برای ما و آیندگان بوده و الگو و سرمشق ما و نسل های بعدی هستند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: در بحث نظریه گروه های مرجع شهدا افتخارات ما هستند. در نظریه یادگیری اجتماعی، کلاس درس شهدا و مکتب شهدا بزرگترین مدرسه است. در مکتب مدرسه ایثار و عشق  الگوی ما شهدا هستند
اعتقاد داریم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه این نظریه ها وجود دارد و مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری در چله دوم انقلاب آینده پژوهانه آن را تعیین کرده و نقش آینده را برای جوانان ترسیم فرمودند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار