مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس خراسان رضوی به شهدای گمنام باخرز ادای احترام کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سفر خود به شهرستان باخرز، با حضور در یادمان شهدای گمنام این شهرستان با قرائت فاتحه، به مقام شامخ این شهدای عالی‌قدر ادای احترام کرد.
کد خبر: ۴۴۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ - 16March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که برای افتتاح دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس به شهرستان باخرز سفر کرده است با حضور در یادمان شهدای گمنام این شهر با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این آیین اظهار داشت: به تعبیر بنیان‌گذار کبیر انقلاب، مزار شهدا میعادگاه ملائکه و دارالشفای مؤمنین است. استان خراسان رضوی پذیرای 305 شهید گمنام دفاع مقدس است که از این تعداد، پیکر 4 شهید گمنام میهمان مردم شهرستان باخرز است.

وی افزود: یادمان شهدای گمنام ملجأ قلوب مردم است؛ به همین خاطر نباید عملیات ساخت یادمان‌های شهدا را مشروط و منوط به ایجاد مناطق گردشگری دانست و در احداث و تکمیل بنا معطل اعتبار دولتی و بودجه سازمانی بود چراکه تدفین شهدا در هر شهرستان برحسب خواسته‌های گسترده آحاد مردم همان شهر بوده است و مردم متولی اصلی ساخت یادمان‌ها خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر لزوم تشکیل هیئت‌های امنا برای یادمان‌های شهدا خاطرنشان کرد: همان‌طور که مردم متولی اصلی بازسازی عتبات عالیات و کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده از بحران‌های زیست‌محیطی هستند، باید زمینه مشارکت مردم در ساخت یادمان‌های شهدا از طریق تشکیل هیئت‌های امنا و استفاده از ظرفیت‌های مردمی ایجاد شود.

در انتهای این مراسم، حجت‌الاسلام «داوود زاهدی» امام‌جمعه شهرستان باخرز نیز ابراز امیدواری کرد: با تشکیل هیئت‌امنای یادمان شهدای باخرز، به فضل خدا بنای یادمان در کنگره شهدای سال 1400 به بهره‌برداری برسد. از خداوند متعال استمداد می‌طلبیم که برکت خون پاک شهدا، توفیق خدمتگزاری در این راه نورانی را نصیب و روزی ما بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار