در شبکه شاد؛

افتتاحیه راهیان نور استان همدان در فضای مجازی برگزار شد

مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش‌آموزی کشور، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاون هماهنگ‌کننده راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع)، جمعی از مسئولان و نمایندگان یگان‌های نظامی و انتظامی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ - 16March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی کشور، امروز (سه‌شنبه)، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاون هماهنگ کننده راهیان نور سپاه انصارالحسین، جمعی از مسئولان و نمایندگان یگان‌های نظامی و انتظامی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار«مصطفی رستمی» معاون هماهنگ کننده راهیان نور سپاه انصارالحسین همدان، در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار با اشاره به بنیان نهادن زیارت راهیان نور توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سفری را به مناطق عملیاتی راهیان نور به ویژه دیار هویزه داشتند و حضور رهبری در آن مناطق باعث شد آن روز را به نام روز ملی راهیان نور در تقویم کشور نامگذاری کنیم. حضور حضرت آقا و حمایت ایشان باعث شد که کاروان‌های راهیان نور شروع به حضور در مناطق و زیارت شهدای گرانقدر کنند.
 
وی ادامه داد: سال ۱۳۷۷ اولین کاروان دانشجویی اعزام شد و بعد کاروان های مختلفی از طیفهای مختلف اجتماعی به این مناطق مقدس اعزام شده  و این بازدیدها تا سال ۸۴ ادامه داشت. از سال ۸۴ تا سال ۹۲ یک جهش فوق العاده ایجاد شد، حدود چهار میلیون نفر از اقشار مختلف مردم در مناطق راهیان نور حضور پیدا کردند.
 
رستمی افزود: اولین دوره راهیان نور دانش‌آموزی در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و به فضل الهی امروز که در خدمت شما هستیم هر ساله تعدادی کثیری از دانش‌آموزان در این مناطق حضور پیدا می‌کنند. و آمار ما در استان همدان بیش از ۱۳۰ هزار نفر تا به امروز است.  
 
معاون هماهنگ کننده راهیان نور سپاه انصارالحسین همدان با اشاره به آمار  ۲۵ میلیون نفری کشوری تصریح داد: با توجه به وضعیت کرونا امسال نتوانستیم به صورت حقیقی این برنامه‌ها را برگزار کنیم و برنامه را به صورت مجازی ادامه داده، و با توجه به آماری که رئیس سازمان گردشگری کشور مطرح کردند، بیش از ۱۶ میلیون نفر در بستر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توانسته‌اند از این مناطق بازدید مجازی داشته باشند.
 
این مسئول تاکید کرد: وظیفه ما را حضرت آقا تعیین نموداند که بستر یک زیارت با معرفت را بین جوانان ایجاد کنیم. امروز یکی از دستاوردهای مهم راهیان نور این است که بچه‌های ما در مقابل تهاجم شدید فرهنگی بیمه می شوند، در برابر تحریم‌ها مقاوم می شوند و روحیه ایستادگی و مقاومت در آنها تقویت می‌شود. اگر نتوانستیم به دلیل شرایط خاص امسال در مناطق جنوبی حضور حقیقی داشته باشیم به خانواده‌ها توصیه می‌کنم در مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب راهیان نور با رعایت مسائل بهداشتی حضور پیدا کنند و از فیض زیارت آن مناطق بی‌بهره نمانند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار