مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خبر داد؛

ارائه خدمات در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش ۱۳۱ میلیارد تومان در استان مرکزی

امید محترمی گفت: ارزش ریالی کمک‌های قرارگاه کمک مؤمنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۴۴۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ - 16March 2021

ارائه خدمات در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش ۱۳۱ میلیارد تومان در استان مرکزی

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی عصر امروز (سه‌شنبه) در آیین توزیع شش هزار بسته کمک مومنانه در قالب رزمایش کمک مومنانه بسیج در اراک اظهار داشت: با توجه به آسیب هایی که بیماری کرونا در طی یکسال گذشته به مردم و برخی از اقشار وارد کرد گروه های جهادی و جهادگران به عنوان نخستین گروهی بودند که در این شرایط نقش آفرینی کردند و در قالب های مختلف توانستند خدمت رسانی های بی منت را انجام دهد.

محترمی گفت: اقدامات و خدمات جهادگران بسیجی موجب نزدیک شدن و اتحاد میان قلب های مردم شد و توانست حجم عظیمی از مشارکت های مردمی را پای کار بیاورد و جهادگران بسیجی در طی این ایام کرونا با اقدامات موثر خود توانستند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ قالب خدمت توسط جهادگران بسیجی در قرارگاه کمک مومنانه استان به طور گسترده در ایام کرونا انجام شد که توانست در ابعاد مختلف بر معیشت مردم اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

 دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی نهضت کمک مومنانه تمام تلاش ها برای انجام کار موثر به میدان آمد و رزمایش های کمک مومنانه در سطح استان به شکل محله محور و مسجد محور انجام شد که تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار بسته کمک مومنانه به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: در راستای کمک به ازدواج آسان جوانان اهدای جهیزیه که کالای آن از اجناس با کیفیت ایرانی است در دستور کار قرار گرفت که در قالب کمک های مومنانه بیش از ۵۰۰ جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان توزیع شد.

محترمی بیان کرد: همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش دو میلیارد و یکصد میلیون تومان برای دانش آموزان در قالب کمک های مومنانه توزیع شد که با هدف کمک به تحصیل آسان نوجوانان انجام شد.

دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لباس های ایزوله در دستور کار جهادگران بسیجی بود که بیش از ۶ میلیون ماسک به ارزش ۶ میلیارد تومان در این راستا بین جامعه هدف توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر و کمک به برخی از اقشار برای انجام این کار تهیه و توزیع محلول های بهداشتی و ضدعفونی در دستور کار بود که در این راستا بیش از ۳۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و الکل به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

محترمی بیان کرد: ۹۰۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه کمک مومنانه به مردم خدمت رسانی می کنند که تاکنون این اقدامات توانسته منشا آثار و خیرات بسیاری باشد و بسیاری از آسیب ها را کاهش داده و این فعالیت ها با قوت تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی بیان کرد: ارزش ریالی کمک های قرارگاه کمک مومنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است و امیدواریم با مشارکت خیرین، مردم و سایر دستگاه های اجرایی این کمک ها روز به روز قابل توجه تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت فرا رسیدن اعیاد مبارک شعبان و سال جدید توزیع ۶ هزار بسته کمک مومنانه در دستور کار بود که این رزمایش با حضور حجت الاسلام عبدی مسئول دفتر نمایندگی سپاه روح الله و جمعی از مسئولین استانی در مصلی اراک برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار