سردار اشتری:

حقوق شهروندی و رعایت کرامات انسانی از دغدغه های ناجا است

فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با رئیس قوه قضائیه گفت: توجه به حقوق شهروندی و رعایت کرامات انسانی در ماموریت های پلیس از جمله دغدغه های ناجا است.
کد خبر: ۴۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ - 15April 2015

حقوق شهروندی و رعایت کرامات انسانی از دغدغه های ناجا است

به گزارش " دفاع پرس "، سردار حسین اشتری امروز با آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در این دیدار، گفت: امروز عالی ترین تعامل و همکاری بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی وجود دارد و این نیرو بیشترین ارتباط را در اجرای ماموریت ها با دستگاه قضائی دارد.

سردار اشتری، یادآور شد: باید هزینه ارتکاب جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی از جرم شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: در کنار تامین امنیت مردم، عملکرد ماموران خود را نیز رصد کرده و توجه ویژه ای به موضوع صیانت از ماموران پلیس داریم.

این مقام ارشد انتظامی، توجه به حقوق شهروندی و رعایت کرامات انسانی در ماموریت های پلیس را از جمله دغدغه های ناجا دانست و گفت: ما درنیروی انتظامی تلاش داریم تا در انجام ماموریت ها، حقی از کسی ضایع نشود.

فرمانده ناجا با تاکید براینکه، مردم باید نیروی انتظامی را از خود بدانند، بیان داشت: تلاش می کنیم تا محیط کلانتری ها از نظر ظاهری و هم از نظر نحوه برخورد با مراجعه کنندگان، خوشایند تر باشد.

اشتری، اعلام کرد: برخی از کلانتری های تهران امروز به صورت آزمایشی، ارتباط سیستمی با مراجع قضائی برقرار کرده اند که این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش زمان رسیدگی به درخواست مردم، ترددها و صرفه جویی در وقت آنها داشته است.

در ادامه این دیدار، آیت الله لاریجانی، ضمن ابراز خورسندی از انتصاب سردار اشتری به سمت فرمانده نیروی انتظامی و تبریک برای کسب اعتماد مقام معظم رهبری، برای این مقام انتظامی در اجرای ماموریت های خطیر ناجا، آرزوی توفیق کرد و گفت: شما لایق کسب این سمت بوده اید.

وی با اشاره به اینکه، مسئولیت در سمت فرماندهی نیروی انتظامی بسیار سنگین است، تصریح کرد: اینگونه سمت ها همانند سفره گسترده ای است برای خدمت به مردم است.

رئیس قوه قضائیه افزود: حل مشکل مردم عبادتی بزرگ است که با هیچ عبادت دیگری قابل مقایسه نیست.

آیت الله لاریجانی، تصریح کرد: اگرچه دستگاه های دیگر در تامین امنیت همه جانبه کشور درگیر هستند اما مردم درذهن خود تامین امنیت را برعهده پلیس می دانند.

وی بر تشدید برخورد با جرایم خشن تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته نیز این مهم به صورت قاطع انجام شده و امیدواریم این مهم ادامه داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه حمایت همه جانبه این دستگاه را از نیروی انتظامی اعلام کرد و بیان داشت: مهمترین ابزار دستگاه قضا، کشف جرایم و اجرای حکم است که این امر توسط نیروی انتظامی انجام می شود. تا امروز همکاری خوبی بین دو دستگاه وجود داشته که ان شاالله ادامه خواهد داشت.

آیت الله لاریجانی در پایان بر رعایت حقوق شهروندی در بحث بازجویی ها و تحت نظرگاه ها، تاکید کرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار