در برنامه زنده دلیرستان صورت گرفت؛

انتقال صوت کامل مکالمات بیسیم لشکر ۱۷ به موزه دفاع مقدس قم

صوت کلیه مکالمات بیسیم فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، امشب در برنامه زنده دلیرستان به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم تقدیم شد.
کد خبر: ۴۴۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 17March 2021

انتقال صوت مکالمات بیسیم لشکر ۱۷ به موزه دفاع مقدس قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آخرین برنامه زنده تلویزیونی دلیرستان از شبکه استانی سیمای قم ویژه خاطرات پیشکسوتان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، طبق روال چهارشنبه ها، امشب در جوار گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده لشکر ۱۷ در سخنانی با گرامیداشت سالروز میلاد سیدالشهدا (ع) و روز پاسدار، اهداف پاسداران دهه ۶۰ و دهه ۷۰ و نسل‌های بعدی آنان را تبعیت از اوامر ولایت فقیه و دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: پاسداران لشکر ۱۷ در سه مقطع مهم دفاع مقدس، حراست از امنیت مرز‌های شمال غرب تا شرق و جنوب شرق و نیز حدود پنج سال حضور در جبهه دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) در سوریه و عراق به ایفای نقش پرداختند.

وی افزود: گل سرسبد ماموریت لشکر ۱۷ در دفاع از حرم، آزاد سازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه بود که با تقدیم پنج شهید والامقام این افتخار نصیب دلاورمردان لشکر ۱۷ شد.

در ادامه، سید هادی سعادتمند نویسنده و حسن عنایتی هماهنگ کننده برنامه دلیرستان، توضیحاتی پیرامون ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و روند شکل گیری این برنامه و همچنین بازخورد‌های مثبت آن در جامعه ارائه کردند.

همچنین سردار غلامرضا جعفری فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) پس از شهادت سردار شهید مهدی زین الدین، ثبت و ضبط و انتقال اسناد و خاطرات رزمندگان اسلام به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را امری مهم توصیف کرد و از تمامی رزمندگان خواست نسبت به انجام آن اهتمام ورزند.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز ابراز کرد: نقش یگان‌های نظامی همچون لشکر ۱۷، دلاورمردان جبهه و پشتیبانی‌های مردمی در پیش بردن اهداف دفاع مقدس، موضوعی با اهمیت فراوان بود.

وی افزود: ضرورت دارد اسناد نقش آفرینی‌های تمامی رزمندگان بخصوص رزمندگان لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، به موزه منتقل شود تا در معرض بازدید و بهره مندی کلیه علاقمندان قرار گیرد.

در این برنامه، هارد اطلاعات کامل مربوط به صوت مکالمات بیسیم سردار جعفری با فرماندهان در دوران دفاع مقدس جهت نگهداری در موزه، به حجت الاسلام لقمانپور تقدیم شد.

همچنین فرزندان پاسداران شهید شکارچی، شهروز و سلیمانی از تکاوران شهید لشکر ۱۷ در منطقه شمالغرب و نیز بسیج صداوسیمای استان و دیگر عوامل اجرایی برنامه دلیرستان، با اهداء هدایایی توسط میهمانان حاضر و همچنین حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای قم و احمد حاجی زاده رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار