یادداشت/ اعظم کاظمی

زنان ایرانی از ابتدای تاریخ نقش آفرینی می‌کردند

زنان ایرانی نقش آفرینی‌های خود را از ابتدای تاریخ با همت به طرق مختلف ایفا کرده‌اتد، با این تفاوت که این غیرت و همیت را در زمان‌های مختلف و به صورت‌های گوناگون نشان دادند.
کد خبر: ۴۴۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 18March 2021

گروه استانهای دفاع‌پرس- «اعظم کاظمی» مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد؛ زنان ایرانی نقش آفرینی‌های خود را از ابتدای تاریخ با همت به طرق مختلف ایفا کرده‌اتد، با این تفاوت که این غیرت و همیت را در زمان‌های مختلف و به صورت‌های گوناگون نشان دادند.

از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود.

در دوران دفاع مقدس زنان ایرانی بودند که با ایجاد انگیزش در کانون گرم خانواده خود قدرت مضاعف را به همسران و پسران خود هدیه دادند و این قدرت در نهایت شد پیروزی خون علیه شمشیر؛ و در سویی دیگر زنانی به صورت خودجوش در پشت جبهه‌ها نسبت به فراهم کردن زمینه‌های حضور مردان با شرف این مرز و بوم خالصانه جنگیدند تا باز هم خیمه‌های کانون خانواده را استوار نگه دارند؛ و الان در برحه‌ای دیگر و در زمانی که ایران باید به آبادانی و توسعه بپردازد و باز هم پاسدار آرامش و نجابت در کانون پر الفت خانواده‌اش بماند، این شیر زن غیور ایرانی است که می‌پروراند و هم در عرصه تولید و توسعه و مجاهدت درنگ نمی‌کند و هم در راه آرمان‌های کشورش دریغ نمی‌کند.

‌با قدرت می‌توان گفت همراهی و استقامتی که از ناحیه زنان قهرمان ایران در جریان جنگ تحمیلی به منصه ظهور رسید در هیچ زمانی و در هیچ منطقه‌ای از جهان سابقه ندارد.

اکنون که سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، هنوز حرف‌های بسیاری ناگفته باقی مانده است. هنوز شخصیت‌های استثنایی در این عرصه گمنام مانده‌اند. در این میان همسران و مادران فرماندهان شهید دفاع مقدس، الگو‌های شاخص و گویایی از ایثار و مقاومت در پشت جبهه‌ها هستند که باید به طور مستقیم به زندگی آنان پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار